Sv: 2005

Jag har ju sålt min lilla ponnytravstjärna :love: till Finland, så nu måste jag kvala in åtminstone en ny...
Har ett 3-årssto som förhoppningsvis ska bli inkört och kvalat under våren, så får vi se hur stor talang hon har. Samma pappa som ovanstående stjärna, men inte riktigt lika snabbfotad mamma. Hoppas hon har lite talang, i så fall siktar vi på kriteriedeltagande. Men dit är det lååångt, än så länge... :p
Sen är min hingst ju inkörd och klar. Ingen stjärna på något sätt, men han kan ju få åka med på den tomma platsen i släpet när vi ändå ska iväg på tävlingarna...

Att hästarna får vara friska och skadefria :)
Sen får Rainguard gärna göra sin första start och springa in en liten peng också! :love:

För tillfället bara få min flicka att förstå att man kan trava i takt med alla 4 benen på en gång och inte 2½ ben samt det 4 hängandes i stacketet efter en kick =S
Och så klart skadefri och allt det samt att hon blir "färdigutbildad" så jag kan göra några starter i hopp/dressyr/brukridning under sommaren/hästen!!
Samt att min andra har det lika bra hos fodervärden som han har det nu.

:) :D :D ..eller tro att man är egentligen en känguru som råkat hamna helt fel eller så...

:smirk: mål: att köra in 3 nya friska individer utan problem, att starthästarna springer in omkostnaderna, att slippa skador och att jag själv håller mig på benen ett år till..kroppen börjar visa vissa trötthetssymptom..att vi slipper rhino o annat skit!

Lines skrev:
Vad har för målsättningar och förhoppningar på era hästar?
Målsättning: Att öka inspr kr med 25%. Att vara med i Rikstoton.
Förhoppningar: Att göra det utan skador/sjukdomar. Tjäna en slant i Rikstoto lopp

att alla våra hästar ska få vara friska, att jag ska kunna ta både monte och vanlig licens. Att min ponny gör ett lika bra år som de förra och att jag får träna och tävla de underbara ponnierna jag tävlade förra året. Vi har planer på att köpa en häst till och jag hoppas köpet går igenom :). Att våran underbara 3 åring ska komma till start och att den stora stjärnan ska tjäna lika mycket som förra året, att min familj får vara friska och att jag kan utbilda mina hästar i ridningen så bra som går :), att jag höjer mina betyg ännu mer ;)

Lillan ska köras in och påbörja sin träning. Hon är ju bar två i år, så det är ju bara uppbyggnad inför nästa år för hennes del. :D

Förhoppningarna är att stoet ska komma ut tidigt i vår, så fort banorna börjar bli bra och fortsätt springa så bra som hon har gjort! Kanske v75 någon gång under året med lite tur!

När det gäller valacken så är förhoppningarna inte allt för stora, vi får väl se om han läker ihop... Snart har det gått en halv år och de kan göra någon ny bedömning om det är någon idé att hålla på.

Att Diana ska gå igenom operationen kanonbra på tisdag, och att konvalescentperioden inte blir alltför lång.
Och att hon sen börjar starta igen och mår bra o håller sig fräsch! D e typ så jag ser på 2005.. :crazy:

Att hästarna får vara skadefria, att vi får två fina välskapta föl...samt att vår treåring skall orka hålla i den takt hon gjort hittils. :)

tja...hon blev ju fyra år nu efter nyår...Bodbäcksgull heter hon och har sprungit in kring 105 000:-...givetvis är hon ju efter vår egen Bodbäckspålle... :)

Vi hoppas kvala in tre 3-åringar. (två russ och en shettis).
Sedan hoppas vi naturligtvis att det ska gå jättebra och att det ska bli kriteriet i höst... :-)

I övrigt så hoppas vi att vår 5-åriga russhingst får vara fräsch och visa vad han kan i år. (Gjorde 4 starter i fjol och det var problem med bollarna och lite annat strul så det blev mest pannkaka...).

Eftersom jag är envis som synden så hoppas jag att min nyblivna sexåring ska bevisa sin kapacitet för fler än mig, det senaste halvåret har varit rent bedrövligt dåligt.

Sen vore det kul om nyförvärvet (7-årig valack) kunde visa sig vara något. Han är en trevlig typ, men oh så stressad i bland. Jag kommer nog att testa att rida lite på banan för att se om det går att få honom att funka i volten.

Förmodligen kommer jag att fixa mig en montélicens utöver körlicensen också även om ingen av mina hästar är i närheten av de pengar de bör ha för montéloppen.

Givetvis ska den nyblivna ettåringen köras in under året och så hoppas jag att mitt dräktiga sto kommer att få en trevlig avkomma. :)

/// ghost

nu är det vinterträning som gäller sen går vi ut för att vinna haha :angel:

Målet är att starta och helst fler än en gång :) Och ännumera helst utan massa skador även fortsättningsvis! Och att jag inte ska bli så nervös.. men det är väl bara att jobba på det hela antar jag :bump:

Mina egna mål är att tvååringen ska gå premie,och den franska Madamen ska ha sitt bästa år :angel: .Förhoppningen är att vetrinärkontot ska vara lika som 2004(noll kronor :bow: ),tvååringen ska fixa kval oxå och Madamen ska tjäna sexsiffrigt(in my dreams :angel: ).

Liknande trådar

Katthälsa Ni som har haft en katt med livmoderinflammation, vilken behandling har er katt fått? Och hur har det gått? Min katt är under...
Svar
11
· Visningar
660
Senast: Tsaren
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
421
Senast: sthu
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 588
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka