2 stall, vad tänka på?

MINST 60, och då är det väldigt viktigt att man inte använder vissa maskiners 'eco' funktion (för de drar ner på värmen på vattnet och tvättar längre "men det blir lika rent som en vanlig 60!") utan vattnet måste nå 60 grader. Gärna mer.

Går det att tvätta tävlingskavajer och sånt i 60?
 
Som ju inte har med detta att göra alls?
Fast jo.
Skyddskläder handlar även om skydd mot smitta.
Så då blir det typ overall och gummistövlar, eller som i ditt fall en jacka, byxor och skor.
Kläderna skall vara anpassade till temperaturen naturligtvis.
Vid arbete i kalla miljöer så är det skyddskläder mot kylan.
 
Fast jo.
Skyddskläder handlar även om skydd mot smitta.
Så då blir det typ overall och gummistövlar, eller som i ditt fall en jacka, byxor och skor.
Kläderna skall vara anpassade till temperaturen naturligtvis.
Vid arbete i kalla miljöer så är det skyddskläder mot kylan.

Nej, för mig handlade det om precis det jag skrev, hur jag gör med dom kläderna jag har. Det står inget i trådstarten om hur man gör med kläder man inte har.
 
Nej, för mig handlade det om precis det jag skrev, hur jag gör med dom kläderna jag har. Det står inget i trådstarten om hur man gör med kläder man inte har.
Du tror inte att stallet där du jobbar kan ha ett eget intresse av att du har skyddskläder att tillgå?
Just för att slippa smittor.
Om jag hade någon som arbetade hos mig så skulle jag omedelbart skaka fram lånekläder för det ändamålet.
 
Du tror inte att stallet där du jobbar kan ha ett eget intresse av att du har skyddskläder att tillgå?
Just för att slippa smittor.
Om jag hade någon som arbetade hos mig så skulle jag omedelbart skaka fram lånekläder för det ändamålet.

Nej, det tror jag inte.
Eller snarare, nej, det har dom inte.
 
Många kläder tål absolut inte att tvättas på 60 grader. Du riskerar att de krymper och/eller går sönder.

Bättre att ha två set eller så kanske du kan använda en overall där du jobbar?
 
Många kläder tål absolut inte att tvättas på 60 grader. Du riskerar att de krymper och/eller går sönder.

Bättre att ha två set eller så kanske du kan använda en overall där du jobbar?

Overall skulle jag storkna i. Men ja, det får bli 2 uppsättningar. Eftersom jag bara jobbar i ena och bara rider i andra så går det ju bra.
 
Många kläder tål absolut inte att tvättas på 60 grader. Du riskerar att de krymper och/eller går sönder.

Bättre att ha två set eller så kanske du kan använda en overall där du jobbar?
Hihi - jag har hittills i mitt snart 45-åriga liv inte ägt ett plagg som inte tål att tvättas i 60gr. ALLA mina eller rättare sagt - alla kläder i hela familjen tvättas alltid i minst 60gr. Sängkläder tvättar jag i 90gr.
Min dotter har en tävlingskavaj av märket Amino - det tvättar jag i 60gr. Den har hon haft i 5 år nu och hon tävlar rätt flitigt och kavajen tvättas efter åtminstone varannan tävling. Den har inte en noppa - ser typ ut som ny.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
5 370
Senast: __sofia__
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp