2 åringens hovar. o så longering..

R

robin z hingst

ska 2 åringens hovar verkas var 6-8 vecka, som d e me alla andra?
hur tidit började ni longera era hästar? jag tänkte försöka börja i början av sommaren.

Sv: 2 åringens hovar. o så longering..

Verkning sker efter behov beroende på den individuella tillväxten. Konsultera din hovslagare.

Jag longerar ALDRIG. det sliter för mycket på hästen. Tömkörning är mycket bättre särskilt för unghäst.

Sv: 2 åringens hovar. o så longering..

robin z hingst skrev:
ska 2 åringens hovar verkas var 6-8 vecka, som d e me alla andra?
hur tidit började ni longera era hästar? jag tänkte försöka börja i början av sommaren.
Se till att hästen verkas när det behövs...som mackan sa, snacka med din hovslagare.

Sen longering...mja, jag markjobbar min dam lite till behovs men aldrig varv på varv på varv utan mer för att jobba på kommunikationen. Annars är det promenader, ska ha henne som handhäst i vår när jag är på skogstur med min 9-åring. Längre fram mot hösten ska jag ta med henne till en tränare så lägger vi en grund som jag jobbar vidare på tills hon är riden och kan vara med på clinics...

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 734
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 395
Senast: Cs218
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern