2-åringar i träning

Kingsland89

Trådstartare
Vi diskuterade några stycken huruvida det funkar med 2 åringar i träning och lite frågetecken dök upp.

Om man som amatörtränare äger en 2 åring men inte är behörig att träna den åldersgruppen utan enbart 3 åringar och äldre för löp. Måste man skicka iväg 2 åringen hela tiden den tränas eller får man som amatörtränare rida hästen hemma och skicka iväg den några veckor innan löp för proffsträning för att sedan komma hem igen, vila lite och ridas igen av amatörtränaren innan det återigen blir en sväng till proffset?

Har du inte den behörigheten är det bättre att överlåta träningen till någon som har den. Alternativt lära dig att träna tvååringar först. Besitter du redan kunskapen är det inte alls svårt att ta nästa licensen som ger dig behörighet att träna tvååringar själv.

Liknande trådar

Hoppning Ok.. har en 4 åring med bra stam som redan från början visade ovilja att löshoppa, något som förvånade mig lite då unghästar bruka tycka...
Svar
13
· Visningar
2 358
Senast: Equilina
·
Avel jag velar alldeles för mycket nu :crazy:, ena halvan av mig vill ha föl efter mitt eget sto och andra halvan säger åt mig att köpa en...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 923
Senast: cirkus
·
Träning Tänkte höra hur ni lägger upp ridningen och vila när det gäller era treåringar. Jag satt upp på min innan årsskiftet och lät honom...
Svar
7
· Visningar
1 491
Senast: MaRomer
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 730
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar