Jag har fått hjälp, men fick panikångerst pga bm & bb inte tog min förlossningsrädsla på allvar när jag väntade dottern. Dom tyckte att förlossningen av sonen hade gått så bra att jag inte behövde oroa mig.
Själva förlossningen var piece of kake, men jag var rädd för att samma sak skulle hända igen.
4 veckor innan beräknad bf på dottern fick jag äntligen igenom ett planerat kejsarsnitt, då hade jag kämpat sen jag fick plus på stickan. Det innebar en vända till akutpsyk i Kristianstad en sen söndagskväll, vilket jag inte alls är speciellt impad över att ha i mina journaler.
Men jag fick utskrivet lugnande så jag skulle överleva dagarna.
På Op bordet fick jag en massiv panik attack när dom försökte sätta ryggbedövningen. Dom fick söva mig helt för att kunna snitta. Hyperventilerade, klättrade nästan av op bordet, kallsvettades, nästan krampade & grät
Sen glömde dom mig nere på uppvaket, dottern är född 08:43, kl 12:20 fick jag se henne för första gången efter att hotat dom att jag gick upp själv till bb om ingen såg till att hämta mig snarast. Då hade jag frågat sen kl 09:30 om jag inte kunde få träffa henne snart.
Då satt sambon i ett litet besöksrum på uppe på bb & försökte trösta en nyfödd som skrek.
Såren är fortfarande färska. Jag går varje vecka hos psykolog & pratar, men det är fortfarande otroligt jobbigt.
Hade sjukvården skött det hela snyggare, hade jag förhoppningsvis haft en bra erfarenhet av denna förlossningen & sluppit utveckla panikångerst. Och då mått mycket bättre.
Jag kommer antagligen inte kunna gå tillbaka till mitt lastbilsjobb, att passa en tid gör mig kallsvettig & jag kan inte sova för jag är rädd att komma för sent.
Nu ska vi snart upp till jonte med en liten tårta. Sambon ringde nyss, han är på väg hem från jobb.