T

tjipp

Mina 2 tjejer(leguaner) 6 år gamla nu i maj.Jag har hört att dom blir ca 8 år men har även hört att dom kan bli upp till 30 det är en bra skillnad eller hur är det nån som kan lite mer om hur gamla dom kan bli??? :banana:

Vad jag har hört kan de lätt bli 15 år gamla.
De är väl vegetarianer, eller hur?? Som behöver lite proteiner ibland (ex. kattmat).

Dom äter bara vegetariskt har små amå tänder som är som rakblad om de skulle äta kött skulle de bli sjuka.
Mina tjejer duschar varje dag för dom säjer att vi har för torrt klimat i Sverige så det blir fel på deras luftvägar som gör att de inte lever så länge här kanske i Florida vet nån hur gamla de blir i Sverige har lite svårt att tro på 25 år

Jo men jag vet inte hur man gör för att få in dom här kanske du eller nån kan ? vad får man den informationen

Med rätt kost menas inte pelets, utan naturlig föda.
(Man ska alltid försöka ge så naturlig föda som möjligt)

Jag har en god vän vars Gröna leguan (om det är en sn du har?) som är 17år!

självklart varierar jag kosten till tjejerna men jag måste ge dom x-tra kalk och vitaminer och det får dom genom speciell pellets som finns i zooaffären...Jag blir väldigt impad av åldern 17 år vet din kompis hur gammal den var när hon köpte den tror inte den funnits i Sverige så många år ??eller??

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • "Sitt som ett m**go" - Aftonbladet