18-åring fick böter för tjuvritt

Sv: 18-åring fick böter för tjuvritt

Skönt! Förstår inte varför folk ska tjuvrida för..
 
Sv: 18-åring fick böter för tjuvritt

"olovligen rubbat föreningens besittning till hästen"

Vilken brottsrubricering.
Skulle det heta "olovligen rubbat ägarens besittning av hästen" om det skedde hos privatperson?
 
Sv: 18-åring fick böter för tjuvritt

Tyckte det var bra att hon fick böter, brottsrubriceringen var kanske märklig, men tyckte det var bra att dom hittade något sätt att bötfälla henne på.
 
Sv: 18-åring fick böter för tjuvritt

Bra hon fick böter!
Det är ett ofog att tjuvrida, tänk om en häst är skadad eller blir skadad av tjuvridningen! :mad:
 
Sv: 18-åring fick böter för tjuvritt

Jättebra att hon fick böta för det!
Hatar när folk gör det, har själv råkat ut för det på en av mina hästar länge sen = INTE kul :(

Alltså vad är det för idioter egentligen som gör det. Suck
 
Sv: 18-åring fick böter för tjuvritt

Jag kan förstå att barn gör det, de har inte den kunskapen att förstå vad det kan innebära men att en 18-årig tjej kan komma på tanken har jag ingen förståelse för. Bra att hon fick böta, det kanske får fler att tänka efter innan.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 1 juli trädde regeringens höjda spelskatt i kraft. För oss som på är engagerade i hästsporten och värnar om Sveriges 355 000 hästar...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I september förra året stoppades en bil med hästtransport av polisen - bakom ratten satt en kvinnlig hästhandlare, och i transporten...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 79-årige amatören Sten S Carlsson fick 1 000 kronor i böter för att ej ha kört för bästa möjliga placering. Efter loppet hördes han av...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp