13 år för hög ålder?

Joyze

Trådstartare
Är 13 år en för hög ålder för en häst att börja träna och tävla fälttävlan? Nu snackar vi debutant/lätt nivå :p

Sv: 13 år för hög ålder?

hehe nu är ju inte jag någon FT ryttare men jag är dock kör kusk (ej trav) å det är rätt likt fältävland å min häst var 17 när jag började med det så 13 år är ju rena unghäste ;P ;P ;P

Jag skolade om mors dressyrare till hopp/fälttävlan när han var 13. Inga problem ;)

Hehe, okej! :bump: Då är det väl bara till att sätta igång och träna tanten! :bow:

absolut inte!
min pålle är 17 år o vi har precis kommit igång ordentligt med träningen :D förhoppningsvis ska vi debutera våren 2009 :bump:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 452
Senast: Grazing
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 190
Senast: Emro
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
571
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka