100g soja, hur mkt i volym?

Blueberry555

Trådstartare
Jag har tyvärr inte tillgång till ngn våg o innan jag går å köper ngn så tänkte jag fråga här. Hur mkt o volym, typ dl är 100g soja?

Ngn som vill väga :angel::angel:

Sv: 100g soja, hur mkt i volym?

nåja, det varierar ganska mycket mellan olika säckar, enligt min erfarenhet. Jag har nog haft allt från 1-2 dl/100 g soja när jag har kontrollvägt.
En våg är en rätt bra investering.

Sv: 100g soja, hur mkt i volym?

jag har åxå haft olika.. har soja pellets.. i förra säcken vägde en dl 86 g ungefär.. denna gången vägde en dl ungefär 65 g.
håller med om att de kan vara värt att köpa en våg=) jag använder en digital köksvåg=)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 322
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama