10 different types of horse owners...

Haha :laugh: Förmodligen "Safety first", har alltid hjälm, väst o oftast skor med stålhätta. På hästen har jag sällan några skydd eller lindor. Men finns det risk för mörker är det reflexer från topp till tå på oss båda.

Förr hade jag alltid två benreflexer fastsatta i sadeln som kunde användas om vi blev ute för länge. Och skulle vi på långtur så följde ryggsäck eller sadelväska med, med hovkrats, en slags "fällkniv" ifall man fastnar i nåt och lite andra bra att ha saker. :D

Ingen av dem sådär jättemycket, men annars är jag en liten blandning av Miss Horse-Poor och Safety First Sally :D

Egentligen ingen av dom, jag undrar vart "easygoing horseowner" är, det hade nog stämt in mest på mig. Inte så nojjig men ändå ser till att livet för häst och ryttare flyter på. :p

Liknande trådar

Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
945
Gnägg Jag är ett stort fan av A Song of Ice and Fire böckerna och som hästtjej så funderar jag ibland över hur hästarna delas in i böckerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 138
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Elmia Scandinavian Horse Show går in på sitt tredje år och går i år av stapeln 10-14 oktober. De unga hästarna får även i år en central...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Finns det något sätt att koppla ihop min Samsung s7 med min gamla bilstereo? Radion ser ut så här, och det följde med en kabel när vi...
2
Svar
26
· Visningar
2 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat