Buke är ett för djävla tragiskt ställe alltså.
PK-maffians näste.
Jag lade upp fakta som visar på att världen inte alltid ser ut som den gör i era trångsynta PK-riktiga synsätt. Att det faktiskt finns skäl till att ifrågasätta islam som religion
en del.
Jag skrev ett flertal gånger i det första inlägget att det rör sig om islamister/religiösa fanatiker. Och genast ska PK-maffian hoppa på tåget och förkunna att: "JAG känner minsann fleeeera muslimer, och ingen av dem delar detta synsätt!"
Jag har läst ett inlägg i denna tråd som gav ett litet sken av att det som hänt är förfärligt, vilket jag håller med om. Resten av er vill istället ägna er åt pajkastning. Var ligger det konstruktiva i det?
Jag bryr mig inte om ifall ni känner muslimer som är jättetrevliga! Det är inte dessa jag vill uppmärksamma er på. Jag har själv känt ett antal muslimer i mitt liv. De är en del av samhället och man stöter på dem varje dag, i skolan, på jobbet, i affären, överallt. Och det är väl bra att det är så?
Jag ville få er att öppna era sinnen och inse att det finns en värld utanför Sverige. Jag ville få igång en diskussion om att världen inte alltid ser ut som den gör i den skyddade verkstaden Buke på en internetsida.
Men detta möts genast av folk som går in med PK-autopiloten på och bara blint ska fördöma allt som skrivs kritiskt om islam, utan att fundera över de "vanliga hyggliga" människorna som drabbas av terrordåden i deras hemländer. Ingen har ens nämnt den 10-åriga flickan som tvingades bära bomben. Jag tror inte att hon gjorde det av religiös övertygelse. Jag tror att hon gjorde det för att ett par idioter tvingade henne. Det var detta jag ville få en diskussion om. Men ingen djävel har ens nämnt det.
Men fortsätt gömma er framför era skärmar ni, men jag kan avslöja att det finns större saker i världen än "Drak-och-enhörningstrådar" på buke.