Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det börjas synas att höet innehåller 10,3 energi....lättfödd 6 åring som tävlar hoppning och är för tung. Protein måste tillföras men absolut ingen energi....tips någon? Protein ligger på 31 smältbart.....
Har fått råd av 2 olika foderrepresentanter:
1-Ge sjukt stor mängd soja, typ nästan 1 kg och 1 kg Hippo Alfa. Känns sådär med sojan.....
2- Ge endast Krafft Muskel ca 800 gram- 1 kg, inget annat kraftfoder.
Du kommer tjäna mer på att byta grovfoder tror jag. Räkna på kostnaden för det tillskottsfoder du måste ge för att få till en vettig foderstat. Om det är en stor häst är dessutom 8 kilo en ganska snålt tilltagen giva om hästen inte har tillgång till någon annan typ av grovfoder ( t ex om hästen står på halm).
jag skulle också byta grovfoder.. Vad det än skulle kosta med tex horsehage, eller annat i småbal så är det inget mot det kraftfoder du måste få i hästen. Såna mängder av sådant koncentrerat kan dessutom medfölja komplikationer för hästens matsmältning.
Hästnyheter Jag har aldrig sett ridning som en idrott..sport är det ju om man tävlar men idrott har jag nog aldrig kallat ridning för. Fast på vissa...
Hästmänniskan Ja i så fall så tycker jag nog det kan ha varit rimligt prissatt. Förstår att man som ägare är noggrann var hästen hamnar. Särskilt med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.