1 års kalas, Vad ger man??

_bed_of_roses_

Trådstartare
Ja nu den 9 dec fyller bästa kompisens dotter 1år och jag vte inte vad jag skall ge till henne.

Jag och en annan tjejkompis hade tänkt ge något som är från oss båda men ingen av oss kommer på något alls.

Kläder har hon så det räcker och blir över, även väldigt mycket i större storlekar som hon växer i, Leksaker har hon med så det svämmar över u hennes rum.

Jag vill gärna ge henne något som är specielt och vara praktist på samma gång och inte det gamla vanliga som kläder eller leksaker.

Är det nån som har lite tips att ge på vad man kan köpa till henne?

Sv: 1 års kalas, Vad ger man??

Böcker! Är hon inte intresserad nu så kommer hon bli innan nästa födelsedag. Sam har en bok med en massa bilder på djur, den är helt fantastisk och han älskar den! Tjocka sidor med massor av fotografier på.

Skottkärra! Kul ute att lasta i och fylla med olika saker fungerar ju även som gåstol delvis :-)

Snöspade.

Tält att leka i.

Gosedjur, bok.

En fin tavla att sätta på väggen i rummet. Inte nåt barnsligt i glada färger utan tex en reproduktion av nåt klassiskt där man ser människor eller djur eller natur.

Min lillebror blev som mycket liten pilt kär i en av mormors tavlor och han fantiserade väldigt mycket kring tavlan. ( Föreställde en sjö med en roddbåt i, man såg att någon rodde i båten och sjön var omgiven av stora lite mystiska granar).

Sedan när han var äldre och skulle sova över hos mormor ville han sova i sängen som stod närmast tavlan.

Mycket senare när mormor dog så var det enda han ville ha -tavlan med båten...

Sedan kan ju en liten slant också vara välkommet. Många föräldrar har ett bankkonto till barnet, och det är meningen att pengarna tex går till moped, körkort eller annat dyrt som barnet kan behöva i tonåren/tidig vuxen ålder.

Vår kille fick en fjällräven mini-kånken bland annat. Verkligen uppskattat (Av oss i alla fall)

Bobux-tossor är ju också underbara!

Jag köpte 2 samlings-tavlor som Lasse Åberg har målat (typ A4 storlek) med tanke att de kan följa med till egen lägenhet när det blir tid för det.

Mycket uppskattat av föräldrarna nu -lillskrot tyckte mest om presentpappret:D

En kundvagn med massa varor i. Rasmus fick de i julklapp (Var 14 mån då) och visst tippa han några ggr i början för den är inte lika stadig som hans lära gå vagn, men han leker faktiskt med kundvagnen + varorna varje dag!

Annars böcker och filmer. Rasmus var inte alls intresserad när han var 1 år, men de kom mer och mer efter det. Först pekböcker, nu böcker med lite text oxå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka