Hej! Nu är det så att på söndag ska jag hoppa banhoppningsträning med en häst som är ca 1.60cm hög. Jag tänkte hoppa 70cm och är riktigt nervös eftersom jag inte hoppat storhäst mer än 1 gång det här åter och det bara typ 50cm. Men jag är inte liksom osäker på mig själv, utan är osäker på om hästen kommer klara det? Klart den kommer över 70cm, men kommer den över det lätt som en plätt? Och måste jag som ryttare ställa mig mer över hästen eller kommer min sits över hindret naturligt? Måste hästen ha ännu mer eftergift över hindret?
Blir lite feg eftersom ingen annan (jag går på ridskola ) brukar hoppa den här hästen, vet inte om det är för att dom ser han som en dressyrhäst men.. Hästen har i alla fall bra hoppteknik och blir ganska taggad och liksom inga vägringar så
Blir lite feg eftersom ingen annan (jag går på ridskola ) brukar hoppa den här hästen, vet inte om det är för att dom ser han som en dressyrhäst men.. Hästen har i alla fall bra hoppteknik och blir ganska taggad och liksom inga vägringar så