09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

Jag kommer att visa mina själv :)
Tror till 99% att det blir i plönninge, har bäst väg dit även om det annars är typ samma som till bollerup.

Jag visar min själv. Så länge det inte är uppsutten hoppning fixar jag det:p.

Här är inte visningsalternativen många så det blir väl Kungsnäs då jag antar att det är där visningen kommer att vara.

Oh_really: Nemen gud vilka fina nya bilder du har! Ni ser super fina ut ihop och glädjen smittar ju av sig ;) Kan knappt vänta tills jag kan rida igen.
Pållen har ju fått stå där hemma eftersom jag varit i fjällen nu ett tag ju :) Får rida lite på lovet som kommer om två veckor :D

Han har tydligen dessutom balltrampat sig och blött runt i hagen, men såret var finare emot eftermiddagen så de fick vara, sen så har han tydligen börjat växa igen :( När ska det ta slut? Borde inte klaga men tycker inte jag ska sätta igång någon ordentligt ridning när han växer. Han blir så trött i bakbenen utan någon ridning så hade inte tänkt ge honom mer påfrestning.

Inget täcke på henne så det är inte det som kliar iaf. Problemt med massage med pigg/gummiskrapa är att nu när hon fäller är hon ganska öm i huden och är inte sådär jätte pigg på att bli masserad/kliad av dom två borstarna :(

Gylle då får jag ta det den hårda vägen, hon kör ju som du beskrv din att rätt vad det är i galopp så slänger hon sig ner än så länge har jag fått upp henne när hon gått ner på framknäna men får som sagt då vara ännu mer bestämmd även om vi får jobba i 10 minuter på att övertyga henne om att jag inte ska ta död på henne.

Skit också har inte kollat innan men det är ju bara Bollerup i hela skåne som har kvalitet, om nu alla ställen redan är med verkar lite konstigt att ingen av de andra föreningarna skall ha.
Hade ju halvt om halvt siktet inställt på det för 4 st vilket inte funkar med bara ett visningsställe hade ju förhoppningen att även malmöhus skulle ha men i värsta fall åstorp för att kunna sprida ut dem. Skit skit skit..

Verkar ju jättemärkligt med bara ett enda visningsställe på hela Skåne?? Är det för att antalet visade hästar på just kvalitén har minskat?

Ja minst sagt knepigt om det inte är så att listan inte är komplett ännu. Verkar ju konstigt att varken nordvästra eller nordöstra skall ha någon kvalitet. Malmöhus har det ju varit lite från och till om de haft eller inte. Ett ställe i hela skåne då blir det ju knökfullt och det brukar ju ofta bollerup ha ändå, har iofs inte visat de sista åren så kanske det droppat rejält sen medlemskravet kom med i bilden.

Ja, jag har ju inte det lika stressigt, har vara två st så det ska nog lösa sig :)

Nu bor väl jag lite längre upp i Skåne än dig så jag har lika långt till bollerup och plönninge men helt klart bäst väg till plönninge med mestadels motorväg :)

Får dock kolla när propparna kommer ut sen vad det liknar, är ju inte oäven för en ändring.
Hade där varit i Åstorp så hade jag jublat!!
Har ju bara tio min dit så det hade ju varit optimalt!
Men det är väl flera år sedan dom hade kvaliteten hos sig, bara 3 års på senaste..

Oh_really: Nemen gud vilka fina nya bilder du har! Ni ser super fina ut ihop och glädjen smittar ju av sig ;) Kan knappt vänta tills jag kan rida igen.
Pållen har ju fått stå där hemma eftersom jag varit i fjällen nu ett tag ju :) Får rida lite på lovet som kommer om två veckor :D

Han har tydligen dessutom balltrampat sig och blött runt i hagen, men såret var finare emot eftermiddagen så de fick vara, sen så har han tydligen börjat växa igen :( När ska det ta slut? Borde inte klaga men tycker inte jag ska sätta igång någon ordentligt ridning när han växer. Han blir så trött i bakbenen utan någon ridning så hade inte tänkt ge honom mer påfrestning.

Ingen blir nog gladare än vad du blir, till våren ;)
Nä, jag tänker att det inte tjänar så mycket till, att ha bråttom. Hoppas på plusgrader nu och att din kille kommer in i ett flow snart.

Ja, som du såg så är jag jättenöjd över pellefant just nu, vi har en återhämtningsvecka nu och sedan kör jag på under påskledigheten. (Eller så skyller jag på att hästen behöver återhämta sig när det i själva verket är jag som behöver göra det, jag hinner inte smälta mina intryck, var inte riktigt beredd på utvecklingen.... ! :D )

Haha men det låter ju toppen, jag tycker det är bra att ge dem mycket vila, jag märker ju själv vilken STOR skillnad det är när de fått fundera över saken ett tag. Så det gör ju inget om du låter honom vila lite, som du sa att ha bråttom lönar sig nog ändå inte :P

Ja jag hoppas på de, att allt blir bättre snart :) Jag har några korta frågor till er alla också, vet ni om det är vanligt med hästar som har Mörkt pigment i munnen/tandköttet? Haha och brukar Varmblodiga travare ha ca 5cm långa gräddvita + silvriga långa hårstrån under hela magen och på sina normalt svarta framben? xD bara baksidan på frambenen som hårstråna är silver vita :P haha det kanske inte är något udda eller så, men jag har aldrig stött på det tidigare, så kanske finns andra raser som äger dessa egenskaper? ^^

Ja, jag har ju inte det lika stressigt, har vara två st så det ska nog lösa sig :)

Nu bor väl jag lite längre upp i Skåne än dig så jag har lika långt till bollerup och plönninge men helt klart bäst väg till plönninge med mestadels motorväg :)

Får dock kolla när propparna kommer ut sen vad det liknar, är ju inte oäven för en ändring.
Hade där varit i Åstorp så hade jag jublat!!
Har ju bara tio min dit så det hade ju varit optimalt!
Men det är väl flera år sedan dom hade kvaliteten hos sig, bara 3 års på senaste..

Har inte visat sen 09orna låg i magen när jag visade Ws mamma och då hade åstorp också för hon behagade att få en hovböld 14 dagar innan visningen som var envis därav är jag säker för deras visning var 14 dagar efter bollerup så hade den i bakfickan som nödlösning om hon inte hann bli bra till bollerup.

kl

Red Lilleman utomhus för första gången idag på en mindre äng. Han skötte sig kanon! Inga problem att gå från gården, och brydde sig inte när vi blev omkörda (liten bygata till ängen). Inte alltid så mycket fokus på mig men han lyssnade på gas, broms och styrning ;) Han har inte riktigt greppat vad bettet är bra till än utan tuggar som en dåre på det, och formen är inte mycket att skryta med, men det tar sig! Han söker sig mer och mer nedåt, framförallt i slutet på passen, så jag tror att polletten trillar ner snart :)
882813_10151339375506074_571430841_o_zpsc3b4954f.jpg

Han är väldigt fin! Kul att se en e Fetcher dessutom, tycker om hingsten:).

*kl*

Min åsna idag:

536550_10200269265966213_1461675184_n.jpg

5421_10200269266286221_281625456_n.jpg

157075_10200269270606329_1550330847_n.jpg

408978_10200269270846335_1595187963_n.jpg

...och trötta blev vi i värmen:D
402576_10200269271646355_1498002537_n.jpg

Gillar mitt handtag också:p
72345_10200269268046265_1127754033_n.jpg

Även om det inte alltid hjälper. (Jag trodde han skulle resa sig, han ångrade sig och drog upp huvudet-nockade mig och slog istället)
8274_10200269267166243_1621466837_n.jpg

Celeb har fått vila ett tag nu då jag skadade mig och sedan så har han nu fått ena vargtanden utdragen och tänderna fixade, nu får jag boka en ny tid för att ta bort den andra vargtanden då de inte hann ta bort båda samtidigt då han började piggna till och de var stora och satt rätt hårt.
IMG_8976_zpsbf3a4546.jpg

IMG_8991-700x462_zps62a7d983.jpg

Vad skojj att du tycker det :D

Fiorano:
Ja, jag tycker det också är en himla trevlig hingst så det ska bli spännande att se vad det blir av "min" lilla! Han är ju dock rätt liten, uppskattningsvis dryga 160cm, men iom att han verkar har lätt för vända snabbt och accelerera tror jag han kommer bli en bra speed-junior-häst ;)

Tycker din lilla ponny är tokläcker, en riktig snygging!!

kl
slänger in ett par till bilder från idag
aDSC_0678_zps071d7268.jpg

aDSC_0640_zps5bc51146.jpg

aDSC_0599_zpsc4d6a38d.jpg

aDSC_0499_zpsc981bc23.jpg

Senast ändrad:

KL

Lite löshoppning på schemat för min idag, gick mycket bättre idag än vad det gjort dom andra gångerna då hon har varit ganska stressad över hela situationen. Så vi jobbar mest på att få upp självförtroendet i hoppningen och sen att man inte behöver stressa upp sig och springa i 190. visserligen tyckte jag inte att det såg så farligt ut på filmerna som vad det gjorde i mitt huvud i ridhuset.

http://youtu.be/c6lvnFTOJSA

http://youtu.be/4lR0f-txvdg

Måste dock säga att kvaliten blir ju riktigt dålig på youtube :/

Finns fler filmer på samma datum så behöver jag inte lägga upp alla

KL

Nu har vi också börjat hoppa lite försiktigt. Lilla hästen tycker att det är superkul och blir sjukt fokuserad! :)

DSC_9781j_zpsf51eb7bc.jpg

DSC_9663_zps70bfa05f.jpg

Juno är väldigt fin, tror att det kommer bli jättebra i takt med att framåtbjudningen ökar!

Manhattan_2006, lika välmatchade som alltid. Han ser trevlig ut! Och väldigt ren! ;)

Raider_: Fina bilder och charmig häst!!

Muuuu. Hos mig står det bara stilla :( Finns ingenstans att rida och det har kommit ca 30cm snö med under förra veckan.. Och 5cm tjock is under snön.
Herregud det kommer aldrig hända något här inte, men förhoppningsvis smälter allt bort snart och jag kan börja rida igen.
Min pålle vart så ledsen på mig att vart jag än stod i hagen så "parkerade" han hos mig som jag tränat in att han ska göra när jag ska hoppa upp xD
Man blir ju lite rörd när han gör så, charmigt, tråkigt bara att jag inte kan rida :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka