@Oh_really! Vi vill ju se dig rida i den nya sadeln med!
Fler bilder tack!
Eh... KL?
Jag hade ju tänkt uppdatera med lite bilder från sadelprovningen, eller nån snutt film eller så, men tyvärr verkar alla mina polare vara upptagna då
Så ni får nog vänta ytterligare 7 veckor med att få se hur Fille och jag ser ut i en "finsadel".
I övrigt så diskuterade vi form en hel del mer på senaste lektionen. Vi provade lite olika former på Fille och tränaren kom fram till samma slutsats som jag har. Nämligen att han inte är tillräckligt stark för att gå lång och låg, han är helt enkelt inte byggd för att gå lång och låg. Hon tyckte att när han var 6-7 år så kanske han skulle kunna gå lång och låg. Idag går han bättre och är så pass bra balanserad i sin höga form att hon tycker absolut inte att jag ska ändra den.
Hon tyckte inte det var fel att stretcha ryggen lite på slutet av träningspass, men att det skulle ske under väldigt lugna former, och främst i skritt.
Hon fick ögon stora som tefat när jag sa att jag hade försökt longera med chambon, och tyckte absolut inte att jag skulle fortsätta med det.
För övrigt är jag sjuuuuukt nervös inför sadelutprovningen. Tänk om sadeln inte är så bra som jag tror? Tänk om jag köper den och 6 månader senare upptäcker att jag inte alls trivs i den. 30 000 i sjön liksom
Eller än värre, om den inte alls passar hästen och jag måste köpa nån del som kostar typ skjortan o 50...
Sen tänker jag avsluta mitt inlägg med att vara lite dryg, bara för att vi har fått tillbaks den smileyn!