Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja .. Näe ..din fråga om hur man när man tränar/tävlar flera grenar kan hitta balans i det ang grunder och hur tränarna förhåller sig till det. Så nej - inte hur man byter /lär in byten .
Jag har klippt Knatte för tredje gången redan i år! Han blir så himla svettig och idag klippte jag hela ansiktet för första gången. Såg så himla sportig ut. Någon som har tips på bra liten maskin?
Jag håller helt med!Jag tycker inte det är någon skillnad alls? Varför skulle det? Så länge man rider dressyren med bjudning framåt och inte med handbromsen i så är det inga som helst problem ! Jag tränar och rider likadant i alla grenar! Den enda skillnaden är att jag sitter ner i dressyren, har lättare sits i hoppningen och terrängen. Eller fattade jag frågeställningen fel?
Eller fattade jag frågeställningen fel?
Men alltså: Har hon ett grått område? Det har jag inte sett på dina bilder.
@spinxx hur gick det för er idag? Blir det shopping i morgon eller inte?
Jag tror jag skulle släppa ut och börja sätta igång långsamt, långsamt. Rörelse i lagom takt kan väl bara vara bra?Tjoho! Röntgen var helt utan anmärkning! Men alltså det är så svårt att veta vad som är nästa steg nu. Distriktarna säger släpp ut i hagen och börja rid och den här veterinären sa samma. Men folk som har haft fång på sina hästar säger att hon bör vila längre och den forskning jag hittar är lite svårtolkad eftersom det mest baseras på hästar med betydligt allvarligare anfall. Är så himla svårt att veta vad som är rätt! Tror jag släpper ut henne i vanlig hage nu iaf. Hon är ju inte direkt varianten som brallar omkring.
Nähä du din lata lilla typ, skyll inte på mig att du är otydlig i dina hjälper!!Dressyrträning idag, tränaren har inte sett oss på ca 1,5 månad och reagerade på att galoppen blivit så mycket bättre! Även hopptränaren har noterat detta.
Tränade lite programdelar. Övergången från galopp till trav och sen ny fattning på diagonalen var svårt!
Ryggning fattade hon direkt, ska fortsätta träna på det hemma. Även skänkelvikningen kan vi nog få till. Det gick även oväntat bra att rida upp på medellinjen i galopp och göra halt.
Däremot förvända galoppen... Hon bytte och bytte. Skyller på @Novali01 som "tvingat" oss att träna på byten.
Rutan verkar ha hajat det! Byta riktning = byta galopp, jajamensan!
Suck! Nu måste jag lista ut hur jag ska få henne att fatta att jag ibland inte vill att hon byter.
Möjligen är det lättare nästa gång, nu hade vi tränat ett tag när vi kom till förvända och hon kändes lite matt.
Nähä du din lata lilla typ, skyll inte på mig att du är otydlig i dina hjälper!!![]()