Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok så dåligt alltså...inte kul o ganska otäckt att lägga ned så mycket jobb på en så felriden häst. Var försiktig o ta inga risker.Han är helt stum i kontakten och gör över tygeln konstant fram tills det släpper något efter typ 40 min.
Idag skulle jag rida ut på vår sandslinga med först min treåring (första gången hon rids utanför ridhus eller ridbana) och sedan lånehästen. Treåringen gick fram superfint överallt med fin eftergift, lånehästen stod på bakbenen, backade och snurrade på stället sammanlagt längre tid än han rörde sig framåt.
Endast förutsättning för utvecklingsbarhet denna veckan. Nästa vecka är det kört.@Novali01 hahaha ja den kommentaren är lite märklig. Även slutkommentaren: flott häst med vissa förutsättningar
Vilka är det liksom? Förra veckan var traven jättebra så jag tränade mycket galopp i veckan och det hav resultat eftersom vi var tillbaks på 7or i galopprogrammet igen.
I dag har jag varit och hälsat på Elle's lillebror Ior som föddes i torsdags morse. Tyvärr gick stoet bort dagen efter.Hon blev 18 år i år och detta va hennes 9:e föl. Kommer i håg när hon va 3 år och reds in. Fölet verkar dock må bra men vilket jobb att flaskmata honom ca varannan timme. Hoppas hoppas verkligen att han klarar sig.
![]()
Förhoppningen är självklart att han ska få en amma.Det är ett fruktansvärt arbete...jag vet då min nuvarande 3-årings mamma inte ville ha honom. Men jag letade tills jag hittade en amma, är såååå värt det för flaskbarn blir ju aldrig så roliga att ha o göra med och för fölis skull hade det varit bättre med en amma. Har ju sett flera ston utan föl uppåt era trakter på fejan, synd att de inte försökte med nån av dom?
De låter ju hoppfullt! Bra att du åkte till ny veterinär.@Fiorano ja verkligen skönt med en ordentlig utredning. Man röntgade alla de tre kotor hon hade känning i, det fanns inga lösa benbitar. Något lite lite pålagring men det sa veterinären att det inte hade någon betydelse.
Hoppas de har gått bra i dag!Skönt @sassiball att det verkar leda framåt i alla fall.
Vi ska också in igen i morgon. För det sladdras i bakkärran när han är trött. Och jag oroar mig. Som vanligt känns det som om han är döende. Kan inte glädja mig en minut åt att den nya sadeln. Det är mest "skönt". Nu är det Nästa projekt att oroa sig för som gäller. Min förhoppning är tom att kunna träna lördag kväll för normala karenstiden är 96 timmar och det är 100 timmar mellan min tid hos veterinären och träningstiden. Dock inser jag att det nog är att hoppas på för mkt.Får nog sälja den tiden om jag lyckas få någon att ta den... Vi behöver verkligen komma igång och träna. Jag tycker hästeriet är skit skit skit (det är allt annat också visserligen)
. Även om C är gulligare än någonsin
.