Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag svävar lite på moln. Har tränat för nygammal tränare som @Novali01 va bussig och presenterade mig för och även om det va länge sedan jag va där sist så va känslan densamma. Så fantastiskt rolig.
Hästen skötte sig och va ovanligt lugn och sansad för omgivningen trotts att det va några som körde lite vilda western.
Fick jobba med att gymnastisera bakbenen i sidvärtsrörelser i skritt och sen fram i trav och tänka kvicka steg med fronten uppe och kroppen i balans. Kändes väldigt flott de sista!
Vi kämpar på med sadelletandet och näst ut är en Bates Innova som låg riktig bra på stallgången iallafall.
Härlig känsla inför hösten och vintern med träningarna framöver!
Kan du inte filma dig själv och kolla på? Ställa en kamera eller en mobil på sargkanten eller på en stol? Bättre än inget?Min vardagstränare ställde in idag. Suck. Hade verkligen behövt denna repetition nu som sagt. Men man är ju inte förvånad, när hen inte jobbar primärt som tränare utan även ska få en familjesituation att gå runt, nytt jobb osv så förstår jag att detta inte prioriteras högst.
Det är bara att konstatera att kontinuitet är ett fridlyst begrepp i det här u-landet. Fortsätter mitt tragglande på egen hand då...
@Maja_Kandi Vad skönt att hon är bättre och det är toppen att du kört in henne och kan motionera på det viset. Juno gick med sulor hela tiden han var sommarsdkodd, hade ändå väldigt fin hovkvalité och fick inga problem av det.
Tror även om tanken är god att upplever man som ryttare att man inte riktigt vet ut och in så visst kan man filma och titta på hur det ser ut , på sig själv där man rider runt , men det är nog inte ngt som löser problemet om man känner som Stjarnfrugt redovisat att man inte riktigt känner hur man ska jobba rätt utan tränare utan känner vilsenhet allmänt och frustration med bristen på regelbunden träning för tränare. Att utifrån att filma sig själv då i ensamheten hjälper nog inte så mycket i såfall tänker jag utifrån hur stjarnfrugt redovisar sina upplevda problem här i tråden ? Dvs jag tolkar problemet som att det handlar om att ngn inte finns där regelbundet som ryttaren önskar/känner den behöver . Och att ryttaren inte enligt egen utsago känner att den kan bedöma riktigt själv för stödet den behöver att få live feedback från en tränare .Kan du inte filma dig själv och kolla på? Ställa en kamera eller en mobil på sargkanten eller på en stol? Bättre än inget?