Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med. Vid samtal med kliniken föreslog min vän att de tar ett blodprov i transporten för att snabbkolla eventuellt virus, innan urlastning. Men de va absolut nej. Ett annat alternativ va att få en veterinär att ta blodprov hemma, och själv åka med de till kliniken. Men eftersom de verkar hopplöst att få ut en veterinär så funkar inte de heller.@Charlotte1975 Men alltså, det finns ju en djurskyddslag så hur i helvete kan det bli såhär?? Helt galet!
Red för min vardagstränare idag. Känner mig helt hopplös som ryttare. Vi fick ju till ett sånt jäkla bra pass sist, men sen har jag inte kunnat träna för den tränaren. Utan red för min gymnasietränare helgen efter och har sedan dess fokuserat på andra saker än det vi gjorde. Så idag var det bara att gå tillbaka till noll igen.
Förvisso har jag ju försökt tänka på det vi gjorde, men då jag är helt omöjligt på att komma ihåg saker och ting i rätt ordning så har det ju blivit därefter. Jag tror alltså att det är nåt fel på mig på riktigt. Jag är förbannat jävla värdelöst trög alltså. Det spelar heller ingen roll vem jag rider för, så det är knappast instruktionerna som är fel. Jag vara fattar inte. Och när jag fattar en sak så har jag glömt nåt annat.
Som detta med att ha tajming, vilket är en rätt stor del av ridningen. Hur svårt kan det vara att fatta att i galopp gör man förhållningar, i takt, på yttertygeln. Sedan tajmar jag såklart in avbrottet, i takt, och bryter va med hjälp av innertygeln givetvis i ett språng när hästen "sitter" för att få igenom det i balans. Inte alltså när hästen är i framvikt, utan i Rätt ögonblick.
Jag är hopplös. När jag kommit på detta, ja då glömmer jag övningen. Då bryter jag av till trav och inte till skritt som var tanken, kommer på mig själv för sent och det blir såklart några travsteg som sabbar alltihopa. min häst gör givetvis helt sätt, hon gör ju som jag säger. Problemet är att det blir fel för att JAG GÖR FEL.
Eller hur svårt ska det vara att vara fjädrande i armarna. Jag vet att jag fastnar där, varje dag när jag rider tnker jag på att vara följsam i armarna, ha rätt handställning, fjädrande hand, röra på fingrarna, rätt vinkel i armbågen osv osv osv. Jaha, men så fort jag ska göra nånting då glömmer jag bort detta. Jag kan mao bara vara avspänd och fjädrande när jag inte behöver göra nånting annat än bara rida rakt fram. tyvärr går ju inte ridningen hela livet ut på att bara sitta och känna efter armarna. Vilket då resulterar i att jag sabbar den fina kontakten med hästens mun, så fort något ska göras. tex lägga en volt, halt och igångsättning eller vad det då månde vara.
Eg gick det inte dåligt idag, vi kom dit vi skulle. men jag blir så besviken på att jag är så jävla trög. Jag har ridit sedan jag var 7 år och fortfarande får ridläraren tala om för mig exakt i vilket ögonblick jag ska göra vad. snacka om att ha dålig känsla och tajming. Och faktum är att jag vet att detta kommer jag ju inte träna på ensam, för jag vet ju inte hur jag ska få till det. Så jag är lika jävla dålig nästa träning igen.
Imorgon blir det uteritt. Min häst har inte sett annat än ridhusdammet sedan ons eller tors förra veckan pga jobbet. Sen ska den här veckan bara se till att överlevas. Jag är ju född i fel kön och kalendern säger PMS-vecka. Och jo det märkte jag av idag.
Jag vet att jag rider bättre än många i omgivningen. Vi har bara lite olika nivåer av värdelöshet eller vad man ska kalla det.
Hela historien är ju fruktansvärd ! Så undermåligt med veterinär hjälp ?!Kan meddela att 7 timmar senare fick de ut veterinär. Hon kunde inte göra mkt mer än att ge smärtstillande och lite lite lugnande. Sen försökte de lasta med hjälp av ett par starka karlar. 2 gånger hade hästen vält utanför transporten och sen en gång inne i transporten innan de fått fast mittenvägen. Men nu är hästen inne i transporten och på väg till klinik. Glad att jag inte är den som kör den transporten.Veterinären som hade kommit hade inte varit positiv, så nu är de bara att hålla tummen.