Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hrm, är alltså helt ute o reser när det gäller foder :smirk: Så, kan nån hjälpa mej och reda ut begreppen (i stora drag alltså). Ska...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: Gabriol
·
T
Hästvård Hej! Ursäkta för ännu en till synes "dum" fråga, men hur "farligt" är det att skritta på lång tygel. Det jag menar är om det frestar på...
Svar
8
· Visningar
2 779
Senast: Trail
·
M
Foder & Strö Grusmineraler. Kan någon säga exakt vad en säck kostar? Jättsnällt isf!! :bow:
Svar
2
· Visningar
1 331
Senast: maiden
·
C
Hästvård Mitt ena sto har gått på bete hela sommaren.Där hon går nu och har gått hela tiden sedan jag köpte henne för 4 1/2 år sedan är okuperad...
Svar
7
· Visningar
1 821
Senast: Comprende
·
Hästvård Finns det någon som kan svara på varför en del hästar med diagnosen hovbensrotation gipsas?
Svar
2
· Visningar
1 443
E
Foder & Strö Eftersom stallägarna helst vill ta in så många husvagnar som möjligt för vinterförvaring, så har de frågat om vi kan tänka oss att ha...
Svar
8
· Visningar
1 965
B
Hästvård Hej! Tänkte höra om det är någon som har några erfarenheter av hästsimmning? Någon som har åkt med sin konvalecenshäst eller frisk häst...
Svar
6
· Visningar
1 947
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Hästen har haft fång och har hovbroskförbening på båda fram. Han är varm och väldigt öm på alla fyra hovar (vid kronranden). Han har...
Svar
7
· Visningar
2 476
G
Hästvård Vilket avmaskningsintervall är det för Cydectin. Har för mig att det var 14 veckor, men nu hittar jag inte anvisningen om intervall...
Svar
2
· Visningar
1 802
Hästvård Veterinär på måndag, igen. Maltes privata delar börjar kosta mig rätt mycket pengar :crazy: Det är infekterat i skapet, svullet men...
2
Svar
26
· Visningar
4 581
Senast: nilema
·
Foder & Strö Jag är lite nyfiken på folks syn på mineraler. :) Hur resonerar ni? När tycker ni man ska ge mineraler? När tycker ni man inte ska ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 369
Senast: Etienne
·
Hästvård har en ponny som lider nått så grym på sommaren pågrund av eksem (knott å insekter, antagligen)...har ett riktigt eksem täcke te henne å...
2
Svar
26
· Visningar
4 122
Senast: Boj
·
J
Foder & Strö är det någon som ger sin häst det? Jag har länge funderat på varför det inte är vanligare att ge det till hästarna, eftersom vi...
Svar
12
· Visningar
1 368
Senast: julia_v
·
B
Foder & Strö Vore lite kul att höra vad eran häst har för foderstat. Vad är det för häst, hur stor är den, hur mkt arbetas den osv? Om ni har...
2
Svar
31
· Visningar
2 888
Senast: yez
·
Hästvård Har igenom åren förundrats över hur lite strö en del har till sina hästar i deras boxar och spiltor!Så nu undrar jag hur mycket strö har...
2
Svar
28
· Visningar
3 303
V
Hästvård Min hästs sydda sår var jättefint, ändå tills för tre dagar sedan då det var varigt, bubbligt, sprucket och svullet när jag kom ner till...
Svar
11
· Visningar
2 461
Senast: cararv
·
B
Foder & Strö Imorgon kommer pållarna hem från betet, jag ska fodra med HorseHage och undrar hur fort jag kan börja ge dem full giva av stråfoder. Är...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: BJÖRKIS
·
E
Hästvård Vet någon vem man kan ringa till om min häst blir utdömd och jag måste avliva honom. Jag ska ta dit distriktsveterinären för själva...
Svar
7
· Visningar
1 447
Senast: elinda
·
Foder & Strö Det pratas ju en hel del om att man måste stödfodra mot slutet av sommaren för att gräset blir näringsfattigt (framförallt...
Svar
10
· Visningar
2 136
Senast: psychogrrl
·
T
Hästvård vet inte riktig om denna tråd ska ligga här, men jag chansar.. Det är så här, min polles ben har stooora sår på alla fyra benen... Vi...
Svar
17
· Visningar
3 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka