Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Mitt högdräktiga sto vägrar gå ett steg idag. :crazy: Vid utsläpp när de försökte få henne att gå ut gick det inte att se någon hälta...
Svar
17
· Visningar
1 745
Senast: Lilltufsan
·
C
Hästvård Undrar om det är någon här som haft höftproblem på sin häst. Jag har ett halvblod som får kotledinflammation gång på gång. Direkt han...
Svar
19
· Visningar
7 948
Senast: Jen80
·
Hästvård Antiinflamatoriskt? Vilka effekter har ni sett av det? Positiva och negativa? Hur får man tag på det? Ger man det rent eller finns det...
2
Svar
25
· Visningar
3 194
Senast: martha
·
H
Foder & Strö Jag träffade en kille på en foderkurs som talade om skillnader i önskad fiberkvalitet i grovfoder mellan extremt presterande hästar, som...
Svar
14
· Visningar
1 387
Senast: martha
·
Hästvård Förutom B-vitamin och protein, vad finns det mer som främjar pälssättning/fällning? (Jag veeet att B-vitaminbrist aldrig konstaterats...
Svar
12
· Visningar
1 230
A
Foder & Strö Vitlök är ju bra både för och mot det mesta, så därför ger jag det till mina och sambons fyra hästar. Är det någon som vet hur mycket...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: suisyola
·
M
Foder & Strö Ofta ser man inlägg här på foder sidan där man påpekar att hästen bör ha mer eller mindre MJ eftersom hästen väger si eller så mycket...
2
Svar
33
· Visningar
2 047
Senast: Gammeln
·
M
Foder & Strö Hej, kanske kan någon på forumet hjälpa mig med några bekymmer jag har med min Irish Cob kille, ca 575 kg, 10 år. Han äter i nuläget...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: alpha
·
S
Hästvård Jeg skrev en tråd her tidligere om at hestene i stallen ikke fikk vann ute fordi vannslangen hadde frosset. Heldigvis kom det mildvær...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: sleepy
·
S
Hästvård Jeg har alltid hørt at hestens tenner skal raspes en gang i året. Men i en ny video (eller var det en bok) som har kommet, som heter...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: sleepy
·
E
Hästvård Min häst har en knöl längst ner på halsen precis mellan bogbladet och foderstruoen. Va på klinik idag och gjorde ultraljud. Det visade...
Svar
1
· Visningar
1 135
Senast: erosen
·
F
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hästar med överben? Vet nån om man kan få bort dom?
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: TantEster
·
C
Foder & Strö Våra ston får fri tillgång på analyserat högvärdigt hösilage samt mineraler (Krafft grön) samt Multi vitamin från Krafft. Protein / MJ...
Svar
12
· Visningar
1 300
Senast: Chania
·
Foder & Strö Är det något man ska undvika? Min hippo basic hade tagit slut så hästarna fick lite fårpellets i stället. Kan det vara skadligt?
Svar
12
· Visningar
1 548
Senast: Francess
·
L
Hästvård Vilken mask ska man avmaska mot när och hur ofta?
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Magdalena
·
M
Foder & Strö Jag skulle vilja höra hur ni gör med analys om ni ger ensilage?? Vi köper av en bonde och har ingen aning om balarna kommer från olika...
Svar
6
· Visningar
879
G
Hästvård För knappt ett år sedan så upptäckte jag att någonting inte stämde med min häst.Veterinären kom ut och konstaterade att hon var halt,så...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: Wilma
·
Hästvård Sambon filmade när jag travade ett litet varv i hagen igår, och jag tycker bannemig att kusen ser tvärhalt ut på antagligen höger bak...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 963
Senast: älgen
·
M
Foder & Strö tänkte att jag äntligen skulle göra det, men hur gör man? vad kostar det? :eek:
Svar
2
· Visningar
734
Senast: music
·
S
Foder & Strö Vilka för- och nackdelar finns det med att ge sin häst korn?
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Nickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka