Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Hästmänniskan Sitter och funderar litegrann på hur jag ska göra med hästens försäkring framöver. Hon är född -89 så hennes livförsäkring kommer ju...
Svar
8
· Visningar
1 723
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan är det så att hästar som går ute hela tiden måste ha ett vindskydd eller någon slags ligghall, om de har rejält med skog att gå i? vad...
2
Svar
33
· Visningar
3 128
Senast: alisson
·
Hästmänniskan Har tidigare haft egen häst men ekonomin håller just nu inte för ett nytt hästköp. Ser därför det som en lösning att hyra häst. Nu...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: zask
·
Hästmänniskan En stor ros vill jag ge Nina83 för sitt kunnande och vilja att dela med sig!!!!!!!! Ser många duktiga här som räknar och donar med...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: armada
·
Hästmänniskan ...som hindrar vattnet från att frysa! :bump: Finns i två storlekar där den mindre rymmer 80 liter och hindrar vattnet från att frysa...
Svar
13
· Visningar
3 912
Senast: Bubben
·
A
Hästmänniskan Vi har gammal ängs-/skogsmark i hagen och jag funderar på vad man kan göra för att förbättra marken. Finns det nån gräsblandning att så...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: armada
·
C
Hästmänniskan Jag har nu hyrt två hagar, de tillsammans utgör 1,5 hektar. För det betalar vi 600 kr i månaden. Vad jag förstått nu när jag börjat...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: Fredag
·
R
Hästmänniskan Hur mycket mark (i kvadratmeter :p) behöver man för 2-3 hästar? Ca augusti-maj, inte bete Och hur är det smartast att dela upp det? En...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: Fredag
·
L
Hästmänniskan Hejsan! Jag håller på att skriva av ett gamalt köpeavtal, men vill ha med att om hästen säljs ska man kontakta mej innan, hur formulerar...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Ramona
·
B
Hästmänniskan att det är dags för lagar om krav på hagar till stall i Sverige! (och överallt) Blir så trött på dessa tusen ridskolor där hästarna står...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 540
Senast: Grana
·
V
Hästmänniskan Läste reportaget i nyaste hästmagazinet och tyckte det såg mycket intressant ut. Någon som har gått eller vet nånting om den kursen?
Svar
1
· Visningar
800
Senast: BJÖRKIS
·
L
Hästmänniskan Vad kan ett föl som är fött 03 vara värd ca. Hon var med i RIKS-tingsryd Hon fick 49 poäng på fölchampionatet. Mamman har bra meriter ex...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Cyllene
·
S
Svar
62
· Visningar
4 119
Senast: fia_mstd
·
B
Hästmänniskan Om man ska utbilda sig till Equiterapeut eller massör eller något liknande, hur ska man då finansiera detta? Om man inte har någon...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Dean
·
Hästmänniskan Ungefär hur mycket får man räkna med att betala för en fd. starthäst ?? Den utbildning han har som ridhäst är det jag som stått för, och...
2
Svar
20
· Visningar
2 360
Senast: cactuspower
·
A
Hästmänniskan Jag har tänkt bygga en bra paddock såsmåningom och skulle behöva tips från er på vad för slags underlag jag ska satsa på? Det ska...
Svar
14
· Visningar
2 085
Senast: Jaba
·
L
Hästmänniskan Vad krävs egentligen för att "få välja" det??
Svar
10
· Visningar
917
Senast: cactuspower
·
T
Hästmänniskan Vad har ni för kostnader varje månad för stallplats,foder,hovslagare etc?
Svar
15
· Visningar
1 274
·
F
Hästmänniskan Hur mycket lägger ni ner i månaden/året på era hästar och på vad? Vad står det på för strö och hur mycket kostar det? Försäkringar...
Svar
2
· Visningar
866
·
V
Hästmänniskan Jag går och funderar över hur jag ska stalla upp min kommande islandshäst. Har två alternativ och vet inte vad som blir billigast och...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: viljan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama