Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Hästmänniskan Är det lag på att alla hästar måste chipmärkas? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: guldmane
·
S
Hästmänniskan Ikväll så hade kompisen ute en kontrollant för att chipsmärka shettisen. Dom upptäckte då att hennes "teckning" i passet inte alls...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Om man skulle vlja försöka tjäna några slantar vid sidan om, men absolut inte i någon större omfattning, måste man trots det ha en firma...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: majola
·
P
Hästmänniskan Jag ska börja jobba som hästskötare efter skolan där jag sommarjobbade förut. Det är så att det är ett "svart jobb" och det vill inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 158
Senast: pm
·
Hästmänniskan Nu undrar jag vad ni har för höjd på understa tråden i hagen till era minishettisar och hur många trådar har ni? Pållan ska få en ny...
Svar
7
· Visningar
1 309
Senast: ameo
·
B
Hästmänniskan Hej! Jag och min man har länge funderat på att köpa en mindre hästgård. Vi arbetar heltid båda två, så den stora frågan är väl hur man...
Svar
19
· Visningar
2 056
Senast: ako
·
J
Hästmänniskan Hur mycket kosatr det att ha en egen häst i genomsnitt?..kostar det nåt att vara med ryttare?!
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: piggis_83
·
S
Hästmänniskan finns det hökrubbor att köpa och sätta fast i box? min ena häst sprir allt i boxen och vispar runt på eftermiddagsmålet. *hmm* och...
Svar
7
· Visningar
1 610
Senast: __Stilett__
·
Z
Hästmänniskan Går i tankar om att utbilda mig till hovslagare (inte söka i år) och skulle gärna vilja höra lite från er tjejer som går/har gått den...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: sagani
·
N
Hästmänniskan Vi är en rätt stor klubb i mellansverige som har problem med en sak . Vi har nämligen knappt några skötare ! Vi har ett skötarsystem med...
Svar
18
· Visningar
1 842
Senast: pascalle
·
E
Hästmänniskan Vart kan jag köpa kontrakt ang häst på foder? Jag vet att jag har köpt förut men kommer ej ihåg vart. Eller om det kanske finns på...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Millz
·
J
Hästmänniskan Någon som vet vad som gäller om mina hästar skadar någon människa i sin hage?? Jag har förbjudit min sambos brorsbarn att vara i...
Svar
16
· Visningar
1 619
Senast: millaj
·
E
Hästmänniskan jag är så arg,ledsen.. det finns inte ord för det här.. för 6 månader sen sålde jag min ponny.. han betydde ALLT för mig, han var min...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: amkm
·
Hästmänniskan ja, frågen är som rubriken lyder. finns det eg.? isåfall vad? vill,vill,vill jobba med hästar men kan inte tänka mig att flytta...
Svar
11
· Visningar
4 670
Hästmänniskan vad betlar ni? fick räkning idag från när vet var häe o vacc summa att betala 325:- (arvode, medicin, reseersättning +moms)
Svar
15
· Visningar
1 372
Senast: sova
·
Hästmänniskan På vilka platser i Sverige finns den? hur lång är utbildningen, jag har nämligen hört flera olika, allt från 4 - 6år???? :confused: Nån...
Svar
5
· Visningar
2 430
Senast: tiisa
·
L
Hästmänniskan Ska söka nu i höst. Var är det lättast att komma in (alltså utomlands)? Kommer antagligen inte att komma in på första försöket, kan man...
Svar
11
· Visningar
2 694
Senast: tiisa
·
P
Hästmänniskan Ni som har halm som strö, vad kostar det för er? Hur många småbalar i månaden går det åt per box ungefär? Ni som bor på landet, o köper...
Svar
7
· Visningar
1 578
Senast: javill
·
K
Hästmänniskan Jo jag undrar hur det blir med häst licensen när hästen byter ägare? Min häst hade en hästlicens hos sin förra ägare den borde väl följa...
Svar
6
· Visningar
1 049
W
Hästmänniskan ja har börkjat fundera på att det hade varit skoj med ett försäljningsstall... där man köper in hästar från tex tyskland holland irland...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: linneaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama