Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

  • Omröstning
Gnägg Hur många är det här inne som tävlar regelbundet, rider för tränare men utan att träna eller som bara rider ut i skogen?
2
Svar
20
· Visningar
1 632
Senast: Buck
·
Hästmänniskan I somras köpte jag mig min första egna häst. En nyinriden unghäst (islandshäst) på 5år. Mycket motor och energisk. Precis en sådan jag...
Svar
15
· Visningar
2 153
Senast: Lo_
·
Gnägg Jag funderar på att bygga hage hemma på gården, men hur fungerar svartvinbär med hästar om de skulle smaka/äta på busken? Vi har...
Svar
4
· Visningar
2 538
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej alla bukisar. Måste bara få skriva av mig och få tips och råd om hur jag ska göra med mitt hästeri.. Jag älskar hästar och är inne...
Svar
12
· Visningar
2 256
Senast: Görel
·
Anläggning Vilken dimension på stenmjöl har ni alternativt föredrar ni till topplager på ridbana? Har ni koll på exakt blandning och skiktkurva?
Svar
7
· Visningar
988
Senast: FlipTheFrog
·
Gnägg Har fått för mig att det här med hästforum är en ganska "svensk" grej som inte finns i andra länder. Fråga mig inte varför :angel...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: videnlis
·
Hästmänniskan Igår blev jag ombedd att hjälpa till med transport av en häst till Norge. Den ska dit på betäckning. Frågan är nu vad behöver man ha...
Svar
9
· Visningar
2 570
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Idag ramlade jag av min häst som gjorde en "riktig" kullerbytta och hästen rullade ned i diket. Hästen mådde bra efteråt med bara en...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Senast: Aionee
·
Hästmänniskan När ni bestämt er för att ta bort er häst, vad har ni sparat för grejor? Skor, fläta etc? Jag tar foton som en galning just nu och...
2
Svar
24
· Visningar
3 995
Senast: Coolfrees
·
Hästmänniskan Går just nu i hästköpartankar (några pusselbitar som saknas så bara spekulativt än så länge), och har börjat kolla igenom annonser men...
2
Svar
24
· Visningar
2 506
Senast: Blandrastik
·
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Debija
·
Svar
0
· Visningar
211
Senast: Debija
·
Gnägg Tja som rubriken lyder.. Hur hittade ni varandra medryttare-hästägare? Vad tycker ni är rimliga krav att ställa på sin...
2
Svar
32
· Visningar
2 402
Senast: Ioxia
·
Ekonomi & Juridik Ni som har en egen hästgård, vad har ni att erbjuda? Tänker både om ni har ett företag men även om ni till exempel hyr ut boxplatser...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Har ett litet dilemma. Köpte i höstas en häst för inga pengar alls. Säljaren var en tonårig tjej som uppgav att hästen stått ett halvår...
Svar
10
· Visningar
2 710
Hästmänniskan Har precis fått min drömhäst besiktad helt utan anmärkningar och nu är hon redo att bli min. Problemet är att jag åker iväg på en resa...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: Attaquer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har schlatter och får ofta ont i mitt knä när jag rider. Är det någon som har/haft knäproblem och har något tips på stigbyglar...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: susanne
·
Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst och köparen vill återlämna den. De hänvisar till konsumentköplagen, att de har 10 dagar på sig att reklamera...
2
Svar
32
· Visningar
4 785
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag har ingen aning vart jag ska lägga den här tråden så flytta gärna isf :) Som rubriken lyder så har jag planer att flytta...
Svar
16
· Visningar
3 148
Hästmänniskan Många lustiga begrepp svävar runt bland hästannonser, bland annat den i rubriken. Den tycks verka självklar till första början, men...
2
Svar
28
· Visningar
2 981
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp