Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag byggde min budget ridbana för två år sen. O det blev ju helt fel så här i efterhand. Vi plöjde upp en yta för att jämna ut grunden...
Svar
2
· Visningar
1 520
Hästmänniskan Ponnyn jag har brukar rymma ur hagen... Han bara kryper under tråden (även om strömmen är på) :banghead: Han började hålla på så för...
Svar
13
· Visningar
1 843
Hästmänniskan Om en person som har sin häst inackorderad hos mig rider på grannens vall utan att jag vet om det - är det då min uppgift att 'läxa upp'...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
11 302
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag ska köra upp för B96 och har en fråga gällande den här punkten: "· Styrning Kontrollera styr- och servofunktionen under körning...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Har en spekulant på min ponny som vill låna på prov innan köp. Hur löser man det rent kontraktsmässigt? Jag tänker fodervärdskontrakt...
Svar
13
· Visningar
1 675
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag funderar på att dela upp befintlig flock i sto och hingst/valack. Som det är nu går 6-7 ston tillsammans med två hingstföl och en...
Svar
15
· Visningar
2 575
Senast: videnlis
·
Anläggning Hur funkar det vid stark blåst, regn från sidan resp snöstorm? Bor i Skåne ;) Var använder ni vindnät? Bilder? Fördelar/nackdelar?
Svar
0
· Visningar
430
Gnägg Idag fick ridturen ett snopet slut, hörde plötsligt ljudet av glas som krossades. Det visade sig att min häst råkat trampa på en...
2
Svar
32
· Visningar
1 961
Hästmänniskan Hej! Fick mina provsvar idag och det visar sig att jag har en lätt allergi mot pälsdjur (kanin, marsvin, katt, hund och häst) :( Har en...
Svar
18
· Visningar
5 081
Ekonomi & Juridik Hej, jag är 14 år och rider på ridskola en gång i veckan (på lördagar eftersom mitt skolschema på vardagar är alldeles för långt) och...
Svar
19
· Visningar
2 155
Senast: Yrja
·
Anläggning Inatt drabbades två stall i min lilla stad av inbrott och alla deras sadlar stals :rage: På det ena stället släpptes även två hästar ur...
Svar
10
· Visningar
1 595
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej! Jag blev tipsad av en person att man kunde använda italienskt komage-enzym i hästarnas bäddar för att minska gödselmängd och få...
Svar
17
· Visningar
1 365
Senast: Lavinia
·
Gnägg Kunde inte hitta någon sådan tråd, tycker det är skoj att se hur hästarna utvecklas och ändrar sig. Själv köpte jag ett hbl sto född...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
17 212
Senast: Sansko
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att köpa ett fullblod som inte har blivit riden de senaste åren. Togs av banan då han fick en känning på en...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Sleepy
·
Hästmänniskan för en vecka sedan var jag med om en ridolycka som resulterade i en kompressionsfraktur i en rygg-kota (L2 om Det spelar någon roll)...
Svar
12
· Visningar
3 935
Senast: mackan
·
Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 324
  • Låst
Hästmänniskan Jag håller just på att slänga ut en annons på min ponny då jag söker medryttare. Jag började fundera på vad som kan tänkas vara schysst...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
5 564
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag läser mycket medryttarannonser eftersom jag letar medryttarhäst och slås av att priserna verkar ha gått upp. Jag har själv ingen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 287
Senast: akleja
·
Anläggning Planerar för fullt inför inredande av mitt blivande tvättrum. Behöver lite råd från er som har erfarenhet av att ha tillgång till...
Svar
11
· Visningar
2 592
Senast: Martina_m
·
  • Låst
Gnägg Hej! Jag är 15 år, 173 cm och väger 55 kg. Jag rider en d- Ponny som är cirka 143 men väldigt grov. Det är en estnisk häst . Dem är...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp