Sv: Snacktråd
*KL*
Igårkväll var jag ut med lilltjej på en tur igen. Jag har köpt mig en annan sele i en större storlek som jag har lånat bakselen från, och NU blev det faktiskt riktigt bra
Bröstan är höjd två hål på varje sida, det gjorde stor skillnad tycker jag. Dessutom har jag flyttat fram sätet på vagnen, den hade en tendens att vilja slå i skakelöglorna och det såg inte det minsta bekvämt ut för lilltjej. Nu slår den inte längre och som en bonus kan jag sitta mer bekvämt då jag slipper sitta längst ut på kanten på sätet för att balansera upp problemet i skakelöglorna
Dock är hon fortfarande lite tjafsig, stannar, vill vända och har sig. Detta tror jag faktiskt inte har ngt alls med selens inställningar att göra nu, eller att hon tycker det är jobbigt utan jag är numer helt övertygad om att det är för att hon inte är det minsta sugen på att gå hemifrån och lämna kompisarna (som givetvis inte gör det minsta för att underlätta, de står i hagen och tjoar efter henne under hela tiden vi är ute
) för på hemvägen är det inte det minsta tendens till att stanna minsann. Tänk så trevliga våra turer skulle bli om det inte fanns ngn "bortåtväg", utan bara "hemväg"
Jag hoppas att det skall bli bättre med tiden, att hon blir lite mer självständig och kan ignorera gaphalsarna i hagen