Zinktillskott

Jag köper ren zink från Forageplus, men kräver då balans även med koppar och magnesium. Annars är det billigast trots frakten.
 
Jag köper ren zink från Forageplus . . .

”Ren” zink kan man naturligtvis inte ge som fodertillskott. Det som finns som fodertillskott är olika zinkföreningar, t.ex. zinksulfat, zinkoxid eller liknande. Den produkt som man kan köpa via England eller Polen är s.k. zinkproteinat. Ett proteinat är resultatet av en kelering av ett lösligt salt med aminosyror eller ett delvis hydrolyserat protein. Zinkproteinat brukar innehålla 15% zink. Vimital innehåller endast ca. 3% zink och resten är utfyllnad (drank).
 

Liknande trådar

Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
369
Senast: Corax
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 869
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Hjälp! Har ett riktigt knivigt problem om vilket strö jag ska hitta till lösdriften! Har en häst med ekvin astma så halm går såklart...
Svar
10
· Visningar
1 431
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
501
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp