Yuccapalm giftigt??

tess_g_

Trådstartare
Min hund har fått i sig något blad av en yuccapalm, någon som vet om det är giftigt/farligt?
Hunden togs ut och åt snö efteråt - spydde upp blad när han kom in igen så han borde inte ha mycket kvar, om något, i magen men man vet ju aldrig.:crazy:
Har försökt kontakta veterinärer, den enda som svarade sa att det borde vara ok om det bara var en liten mängd och att vi ska ge hunden sparris. (Ska åka och köpa om en kort stund)
Så, efter mycket googlande som inte gav så mycket klarhet, är det någon här som vet om det är giftigt för hund??
tacksam för svar!

Sv: Yuccapalm giftigt??

Ring giftinformationscentralen och fråga, tel. 08-33 12 31.

Det är troligen inte giftigt för människor och mig veterligen är det inte en lökväxt (vilket är farligt för hundar), så det är förmodligen inte giftigt för hund. Men ring och fråga för säkerhets skull. Jag skulle nog även ge medicinskt kol.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 114
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
466
Senast: Sel
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
564
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka