En vecka låter galet lite för min del. Alltså det beror ju på den dos du är uppe i såklart när du skall trappa ner. Jag minns det som att jag åt typ 600 mg ggr 2 eller till och med 3 (kan minnas fel).
När jag började trappa ned så gick det alldeles för fort i början för jag ville bli av med den så snabbt som möjligt. Mycket oklokt gjort (fick fruktansvärd ångest) och fick sedan ett nedtrapppningsprogram av min fantastiska läkare där jag tror att vi plockade 25 mg per medicineringstillfälle, höll den dosen en vecka och sen plockade ytterligare 25 mg och körde ytterligare en vecka. Detta är kanske en extremt långsam utsättning men han ville vara försiktig och han (min neurolog) kan jag inte tacka nog för allt han gjort för mig under dessa 10 år
Är inte läkare och vill inte ge en massa råd om mediciner på ett forum. Men utifrån egna erfarenheter så har jag de senaste 10 åren (fick min tumör 2013 och har opererats 5 ggr sedan dess) satt ut Oxycontin, Tramadol, Benzo etc utan att någon gång komma i närheten av att må som jag gjorde när jag slutade med Lyrica.
När jag väl kom ner till 0 trots att jag trappat ned sakta så fick jag börja äta 25 mg igen 2 ggr per dag och göra det ett ganska bra tag och sen gick det bra att sluta.
Jag tror helt enkelt att jag var känslig. Låg inlagd under tiden medicinen sattes in och jag upplever att den höjdes snabbt vilket säkert är helt normalt men hade också så fruktansvärt ont efter att ha blivit opererad 2 ggr i ryggmärgen på en vecka att jag liksom inte kände av nån effekt innan jag var uppe i hög dos. Var dessutom sängliggande under väldigt lång tid och jag vet att jag kände av yrsel även om jag låg ner.
Vill inte skrämma dig, eller ja, det har jag ju redan gjort. Men vet också jättemånga som blivit otroligt hjälpta av den. För mig så passade det helt enkelt bättre att äta Saroten samt Oxycontin de perioder när jag ej stod ut.
Återigen, hoppas du blir hjälpt och var inte rädd, vården finns där för att hjälpa och vägleda och är duktiga på att lösa eventuella problem vid en utsättning