Wintec hoppsadel!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheDot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 999
T

TheDot

Måste tyvärr byta ut min nya stübben sadel pga av att den inte passar (nån som vill köpa haha :p).. Satt och kollade på Henrikssons och blev lite sugen på en WINTEC 500 CloseContact CAIR. Är det nån som har eller vet nåt om den här sadeln? :)

wintecflatseatcair.jpg

Ha det bra!

Sv: Wintec hoppsadel!

Jag tror att _peplis_ har en sådan till sin häst. Fast jag är inte säker :p

Jag har en sådan....
Den är kanonskön att rida i och man kan byta klossar så man kan få "rätt" storlek...
Jag lät våran duktiga skomakare sy ett par större åt mej då jag behöver det....
Så när någon annan rider i den och vill ha mindre klossar är det bara att byta ut dom, fäster jättebra med kardborre, ingen risk att man tappar dom...vilket har hänt en medryttare då hon använde P&R sadeln....

Jag har en, men behöver byta till en Kieffer eller möjligtvis Stubben(!). Har PMat dig.

//Susanne

Hade en tidigare och den var ok i förhållande till priset. Är dock inte särskilt förtjust i syntet... Låg bra på hästen tills jag behövde byta till ett vidare koppjärn. Då blev sadeln bananformad med böjd bom. Låg an för mycket mitt under och "släppte" bak. Sålde den omg!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 397
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka