Wintec Cair

Sv: Wintec Cair

Det är korta stroppar på den. Min häst behöver också ha en 80 gjord till den sadeln. Jag hade tur och hittade en min givetvis inte i den modellen som jag vill ha men men. Har iaf en gjord och letar vidare efter den perfekta gjorden. Gjorden jag har är en källquist med resår på båda sidorna.
mvh Sofia

Jag har en Wintec Cair Island sadel.. jag tycker inte att den sitter särskilt bra på min häst.. han är väldigt bred , men även om jag byter kopparjärn så sitter den inte bättre.. :banana: men det beror ju på häst iof men jag tycker att den är skön o sitta i..Och dom är ju fina.. i fall den sitter bra så tycker jag att den är värd att köpa.. :bump: =9

På min Isabell Cair går det att justera stropparna, kolla det.

Wintecs stomme är tillverkad i ett kompositmaterial. Jag har en sådan som uppvisas för sadelmakare. När man vidgar stommen böjs den enligt min mening överhuvud taget inte i dess midja.

PS,
En liten tanke vad gäller syntetsadlar.
Hästens tyngdpunk är när den står på vågrätt underlag, står rätt och med normal hållning ungefär vid djupaste stället bakom manken och två tredjedelar ner i kroppen. När hästen sedan är i arbete så flyttar sig denna tyngdpunkt. För att vara i jämvikt måste måste ryttaren se till att vara ovanför hästens tyngdpunkt. Sadeln ska alltid vara kvar på samma ställe. Hästen har en dövikt på ryggen. Med andra ord måste en lättare sadel ur detta perspektiv vara det bästa för hästen.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en ullstoppad wintec isabell :love:
Den är några år gammal (vi har haft den i 4,5 år och den är köpt begagnad)
Man sitter bra i den och den är skön! Två till i stallet är sugna på att köpa likadana sedan dom provat den jag rider i :)

Liknande trådar

C
Utrustning Jag lånar just nu en äldre wintec dressyr som funkar bra. Dock vill inte ägaren sälja sadeln så nu vill jag köpa en egen dressyrsadel...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: Cosmic
·
F
Utrustning Har en fråga här! Jag har mina funderingar på att köpa Wintec close contact (ska ta ut en sadelprovare ändå) och vill höra av lite... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 584
Senast: SiZo
·
T
Utrustning Lånade hem en Wintec 500 Cair idag för att prova på min c-ponny. Det näst vidaste järnet var alldeles för litet och jag tror(vet nästan)... 2 3
Svar
47
· Visningar
2 708
Senast: Tjalfe
·
T
Utrustning ... tror jag den hette:o En allround sadel i syntet som man kan ändra bomvidden på och som har luft istället för stoppning undertill...
Svar
16
· Visningar
1 353
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka