Windows Movie Maker

Corax

Trådstartare
Jag har precis kommit på att jag har ett filmredigeringsprogram på datorn, samt filmer som jag vill redigera.
Har suttit å pillat en del här på morgonkvisten och lyckats redigera bort ljud och klippt lite. Men när jag sparade filmen och skulle ladda upp den (photobucket)så gick det inte. Varför inte??
Det gick heller inte att spela upp den i QuickTime eller spara den i ngt annat format vilket i och för sig inte spelar mig någon roll. Jag testade bara.

Sen kanske någon som är haj på WMM antingen kan ge mig lite tips eller rekommendera en sida där man kan få info om hur man gör. Det tar sån tid att lista ut allt på egen hand.

Sv: Windows Movie Maker

Det hade jag självklart gjort om jag fått upp någon när jag sökte. Men jag kanske stavade fel nånstans??

Sv: Windows Movie Maker

När du sparar filmen så tryck på "Spara på min dator" under rubriken 3.Slutför film, då ska den sparas i .wmv format vilket inte borde ge några problem för att spela upp eller skicka till photobucket, youtube eller liknande sidor.
Trycker du däremot Arkiv -> Spara projekt så kommer det sparas i Movie Makers egna format som bara kan läsas av programmet, det är bra att spara så om man skulle vilja ändra något i filmen sen, då öppnar man bara filmen i Movie Maker och så ser det ut precis som när man klippte ihop filmen med sekvenser, ev.ljud osv.

Liknande trådar

IT & mobiler Har några filmsnuttar på telefonen som jag skulle vilja redigera med windows movie maker, men dom går inte att öppna. det står: Det...
Svar
6
· Visningar
2 839
Senast: MinIan
·
G
IT & mobiler Jag har redigerat om filmer från min mobil från mp4 till alla möjliga filer som står ska fungera i windows movie maker! Men det fungerar...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Hej! Jag har idag filmat lite och försöker få in det i Movie Maker nu så att jag kan redigera det. Filmerna är av MPEG-typ och det...
Svar
4
· Visningar
2 784
Senast: Friss
·
T
IT & mobiler Hej Jag sitter och redigerar en film i Windows Movie Maker. Jag började igår kväll och blev inte klar. Därför sparade jag alltihop...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Cinora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka