Westernsadel till haflinger

P

penola

Hej ! Jag har en rejält bred haflinger och funderar på att skaffa antingen en westernsadel eller en australisk stocksadel till honom. Verkar dock inte finnas så många ställen som för stocksadel av bra kvalite som inte är jättestor i sätet(skall helst inte vara större än 16 tum). Har ni några tips ang detta ? Skall givetvis använda mig av sadelprovare men det är bra att ha en ide när man ska börja diskutera. Hör av er !

Sv: Westernsadel till haflinger

Har ingen koll på stock sadlarna, men på haflinger hästarna här har vi följande,
Premier Reiner xtra vid, passar en häst med svängd och breed rygg.
Bob Loomi reiner, vid bom, passar en häst med rak rygg och breda bogar
American saddlery roping sadel, normal bom, passar en häst som har rak och smal rygg.
Har även en hector sadel som är som en mix mellan engelsk och western, även den xtra vid, och passar en häst med nästan rak rygg.

Storleken på sitsarna har jag ingen koll på, men köper du ny sadel finns det ju att välja på!;)

Sv: Westernsadel till haflinger

Hej ! Tack för tipsen,han är bred över bogarna och har rak rygg, givetvis ingen manke att tala om.Sadeln han har just nu har x- vid bom.

Liknande trådar

Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: Jenka
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 961
Senast: Lager
·
Kropp & Själ Hej, Under 1 års tid har jag gått runt och ständigt funderat över vad jag ska göra med mitt liv (kortsiktigt), flytta, plugga, jobba...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: starcraft
·
Hundavel & Ras Hej! Jag dyker in här med några funderingar angående val av ras. Jag och min man funderar nu på att skaffa hund. Jag är uppvuxen med...
2
Svar
30
· Visningar
2 756
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar