Westernpaddarna från börjes!?

Domino_s

Trådstartare
Är de nå vettiga, nu tänker jag främst på de mörka med antingen blått eller grönt rutmönster. Modellerna heter Laredo och Austin.

Har känt på dom och de känns ju väldigt tunna men liksom lite geleaktiga så stötdämpningen kanske inte är värdelös... eller!?

Ni som har känt eller använt dem, vad tycker ni?

Mvh Domino_s

Sv: Westernpaddarna från börjes!?

Var på börjes har om dagen för att köpa en ny Navajo filt, Larado, den är lite tunner än dom som jag köpt i america.
Den är ett filt inte en pad.
Jag titta på 4484 Houston, den är bra tycke jag, ett tätt teddy som är inte så svort att hålla rent, man damsuger rent dom.
Jag har en sån Houston och en Larado ovanför på mina häster, funker jätte bra, främ på hösten kan jag lägga en filt till som extra padding när han har tappet litet.

Laredo är ½" stoppning i medan Austin har 1" + 1" framtill. Kollade du på Amarillo (fiberpadden)? Det är samma material som i de andra två paddarna.

Jag köpte in Austinpadden men blev snabbt anti på extrastoppningen framtill, en kant på 1" mitt över sadelläget känns inte alls bra. Kör iaf denna padd + ett fårskinn och eventuellt en filt eller neoprenpadd extra om det behövs. Med fårskinnet under är jag nöjd, Austinpadden blev fort nopprig och sträv på undersidan... I efterhand skulle jag nog köpt Amarillo istället för att slippa det tråkiga bomullstyget.

Jag har haft Amarillon och under den har jag en westernfilt, inte de tunnare utan rejäla. Mycket lättare att tvätta filten än padden och en häst jag hade tidigare reagerade mot "sticket" i Amarillons fiber. Tycker det är en bra pad i övrigt.

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 871
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julmat 2024
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Ettåring och julgran