Westernkurser el. liknande

Muninn

Trådstartare
Hej!

Jag tänkte ge mina föräldrar (som båda är ryttare sen barnsben, inga nybörjare alltså) en westernkurs i julklapp. Typ helgkurs på lånade hästar så man får försöka sig på slidestop o liknande på utbildade hästar...

Vi bor i varberg, har hört att det finns ett ställe i kinna (skephults tror jag det heter) vad vet ni om det? Har ni några tips?

Go' Jul!

/Maria

Det är nog westernbiten du tänker på dom har mest uteritter...
Sen finns det ju Jultorps Ranch utanför Skara dom har en massa olika kurser att välja på!!! De har annonser över allt tex Hästfynd skulle tro här på buke oxå annars finns det på western-ridning.com!!!
Lycka Till!!!!

Tackar så mycket :)

Jo, westernbiten hade mest uteritter ja... men det tyckte de var tråkigt, som de sa "det kan vi göra på islänningarna här hemma" *hehe*

Jag ska kolla jultorp!

God jul!

jultorp har jag nog bara hört bra saker om, vill åka dit själv också, men det är ju dyrt förståss.

Mmmm... märkte det... skitdyrt!

Jag som är islandsryttare har nog aldrig varit på en kurs för över 1000-1500 kr/helg... med egen häst, visserligen, men för en av världens bästa tränare... :)

Men men... jag får väl se vad jag ska hitta på :)

Liknande trådar

M
Western Hej alla westernmänniskor! Skulle först vilja säga att ni på detta forum verkar vara väldigt jordnära, raka och trevliga människor...
Svar
5
· Visningar
1 567
Senast: Fendi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama