Westernfolk i halmstad!

skuggan_

Trådstartare
Hallå! Jag har sedan jag började rida hållt på med western & NH, på den tiden så fick jag hjälp av en tjej som jag lärde mig mycket av. Men jag flyttade ifrån det stället och det jag hade lärt mig "rann ut i sanden". Jag skulle gärna vilja ta upp det igen men vet inte riktigt hur jag ska ta mig till?!:laugh:

Skuggan_

Sv: Westernfolk i halmstad!

Jag skulle gärna vilja ta upp det igen men vet inte riktigt hur jag ska ta mig till?
Ett sätt kan ju vara att ta kontakt med någon av klubbarna i trakten. Kolla på WRAS hemsida under Distrikt Väst > Information > Klubbar så ser du en lista. I närheten av just Halmstad är det kanske främst West Coast Western Riders som är aktuella, klubben har till och från egna clinics, regelbundna träningstillfällen i ridhus, och en del tävlingar. :)

Jag finns utanför Halmstad med min Quarter & min paintkorsning:laugh:

Är medlem i WCWR och vi har träningar på Susedalen (Slöinge) varje söndag under häst, vinter och vår. Man åker dit och rider tillsammans, tränar på det man vill, snackar lite, fikar ibland och det brukar vara jättetrevligt!

Jag har varit medlem i ungefär ett år och blev välkomnad med öppna armar, där är folk med lite olika inriktningar också.

Klubben har tävling uppe i Slöinge på söndag, jag startar trail in hand med min paintkorsning. Kom upp och kolla?! Kom fram och hälsa i sådana fall :) Min häst är svår att missa eller ta fel på, enda skimmelskäcken på stället :p

Jag finns utanför Halmstad med min Quarter & min paintkorsning:laugh:

Är medlem i WCWR och vi har träningar på Susedalen (Slöinge) varje söndag under häst, vinter och vår. Man åker dit och rider tillsammans, tränar på det man vill, snackar lite, fikar ibland och det brukar vara jättetrevligt!

Jag har varit medlem i ungefär ett år och blev välkomnad med öppna armar, där är folk med lite olika inriktningar också.

Klubben har tävling uppe i Slöinge på söndag, jag startar trail in hand med min paintkorsning. Kom upp och kolla?! Kom fram och hälsa i sådana fall :) Min häst är svår att missa eller ta fel på, enda skimmelskäcken på stället :p

Om jag har möjligthet ska jag absolut komma och kolla, vilken tid är det?:) Men om jag vågar komma fram och häsla vet jag inte:p

Skuggan_

Kom och tänka på en sak, i vilken ändebörjar man? Jag sålde min gamla westernsadel för ca. 2 år sedan. Det finns ju alla sorters westernsadlar?:D

Skuggan_

Det börjar nio med trail-klasser :)

Börja med den utrustningen du har som passar hästen. Du får tävla E-klasser med engelsk utrustning (kanske D-klass med? Har inte min regelbok här!) och träna kan du ju göra med vilken utrustning som!

Hitta någon att träna för som du trivs med och börja där, träna grunder och sedan kommer du nog på vilken gren du vill satsa på :)

Jag var helt bergis på att jag ville satsa på trailen, sen åkte jag av en slump på clinic hos Peter Ljungberg och fastnade för reiningen. Ena hästen är trail/pleasure typ och den andra reining/kosse så nu blandar jag hej vilt och plockar ut det bästa ur kakan ;)

Tyvärr är WCWR:s tävling på söndag inställd.

Det blir vanlig söndagsträning istället, kom gärna och hälsa på! :)

Jaha ja det var ju synd:( Kommer gärna om jag har möjligheten, vad för typ av träning blir det på söndag?:)

Skuggan_

Det blir bara precis som Bismark skriver ett tillfälle att träna på vad man vill, träffa andra medlemmar och ha roligt ihop.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Lutten
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 663
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 413
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Annonsera mera hundar 2