Westbyvagnen

Henna

Trådstartare
Hej, har nyligen köpt en (i mitt tycke) fin Westbyrockard för A-ponny som jag ska använda till min shettis. Min rockard har svängel, fjädring samt breda däck typ såna man använder om man fått punktering på bilen (såna som får användas i max 80km/h - så snabbt kommer vi nog inte att trava!) Det är alltså ett gediget bygge. Nu till frågorna - kan jag använda vanligt bröstsele eller bör jag leta loksele? Om jag använder bröstsele, bör den kompletteras med baksele då? Är det någon som känner till något om rockardmärket, tillverkas visst inte längre men finns det nöjda/mindre nöjda användare därute?

Sv: Westbyvagnen

Oj! 25 har läst, men ingen kommentar? Är jag otydlig eller är jag kanske helt ensam om att ha en sån rockard?

Visst kan du använda en vanlig bröstsele och ja du behöver komplettera med baksele och draglinor.

Finns mängder av kommentarer om du kollar lite gamla inlägg.

Jag kämpar på med bildinlägg! Blir tokig. Har lagt in bilder på pixbox, men sen då? Teknisk idiot!

alb1117693

Här är bilderna (hoppas jag).

Senast ändrad:

Du har inte kopierat hela länken tror jag?
Iaf, man kan kopiera och klistra in i internetrutan så man söker.
Då ser man. Är den lättdragen?

Nu funkar det! Har även fyndat en ITE-sele komplett m baksele, draglinor och hela middevitten. Enda kruxet är att bröstan inte är lös som på en giggsele vilket vore önskvärt. Läste på någon annan tråd här att det går att plocka bort D-ringen som håller ihop brösta med däckel och däckelgjord och sedan fästa ihop däckel och däckelgjord med ny ditsvetsad d-ring samt svetsa fast en d-ring på bröstan för draglinorna - et voilà! Har någon provat??

Liknande trådar

Körning Som rubriken skvallrar om gäller mitt huvudbry denna kombination. Jag har en släde på låns hemma, ett ganska nätt hemmabygge som jag...
Svar
15
· Visningar
3 852
Senast: -Catherine-
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
Körning Jag har fått med en sele från H**ks med min nya ponny. Beställde genast en bättre sele som visade sig vara för stor... Nu funderar jag...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: Mli
·
A
Körning Jag är lite i akut behov av hjälp. Jag blir väldigt förvirrad av allt i detta forum :confused: För några år sedan körde jag mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: Agilitynoffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka