Welshponnyer och cobbar

M

Mysti

:D Drömma kan man ju alltid göra?

Vilken stam skulle din mounatin, ponny eller cob ha?
:p och vilken hingst skulle du helst betäcka den med?

Sv: Welshponnyer och cobbar

Då jag har den stammen på mitt cobsto som jag vill ha så kan jag bara drömma om att få betäcka med Broughton Replica som passar mitt sto bra typmässigt. Mitt andra sto skulle jag gärna vilja betäcka med Tyrrestrups Highlight men tyvärr är det för långt bort för mig.
Skulle gärna vilja ha ett sto sekt B efter K.Caruso och Dazzel. Just nu dregglar jag efter ett sto e Rimskij ue Paddock Camargue som jag naturligtvis skulle betäcka med min egen hingst :D

Jag har bet. med Lightning och måste säga att han lämnar toppen föl.

Precis hemkommen efter en helt underbar resa i danmark med stuteribesök på Crescendo, Gribsvald, Fjordglimt och Bjerregård, kan jag säga att jag är fullkomligt nöjd med de 3 sekt D jag har idag, men att jag gärna skulle utökat med några till. På Crescendo var det budgivning på ett underbart 3-årigt sekt D sto e: Synod Rembrandt. Hon skulle lätt gått för över 100.000 men hon var dessvärre för oss inte till salu då Rembrandt kanske inte finns kvar så många år till, han har tyvärr drabbats av Cushings... :(
På Gribsvald fanns det mest sekt C, det var en jä-la bra typ på dom alla, men det var aningens för många rynkade näsor över rörelserna. Hittade inget där som skulle passa hemma.
På Fjordglimt skulle jag kidnappat ett 2-årigt sekt C sto om det inte var för att herrskapet redan visste om att hon var attraktiv, och mer eller mindre hade larmat hennes hovar utifall stölder :D

Vi hade förmånen att träffa Pegasus Jewels mamma :love: en mycket förtjusande gammal lady mycket Photogenic! många vackra kort där. Fjordglimts Martino hade utveklats även han en del sedan sist, såg nu riktigt färdig ut! En läckerbit :bump: De hade även införskaffat en sekt B ifrån england e: Möllegaards Spartacus, men den gick inte heller att köpa för pengar... :smirk:

På Bjerregård lyckades jag hitta en trevlig 1-årscob bland alla hermeliner! Kolsvart med fyra vita strumpor e: F Martino.

Är alldeles slut efter alla intryck! Danmark är ett underbart land och vilken gästfrihet värdarna visade oss! :bow: Vi blev behandlade som kungar. Nu ska jag redigera alla kort och fortsätta dräggla över vackra djur ur alla sektioner :D :love:

Om jag hade ett cob sto skulle jag betäcka med Hailey Bailey's hingst, han är en söt nos o snygg också.....
Men nu är inte cob min ras, utan Hollänska NWR(welsh K) och welsh B och då tar jag mina söta nosar till hingstar och betäcker med något vackert välstammat sto från Wales typ ett sto e. Cotrell Faberge ue Rotherwood State Occassion eller tar jag Welsh K och betäcker med Let's be the best sto.....

Mysti skrev:
:D Drömma kan man ju alltid göra?

Vilken stam skulle din mounatin, ponny eller cob ha?
:p och vilken hingst skulle du helst betäcka den med?

Min mountain duger gott hon är imp Holland e:Weston Master Silk -Revel Paul Jones -Twyford Pepper.
Min dröm har varit en Mountain e: Molstabergs Action Man :love: så han stod högst på listan men han skall inte vara i avel nu. Så nu väljer jag mellan Friars Chanco och Burhults Nougat men jag tar gärna emot andra förslag dock inga skimmlar.

Efter att ha sett de hitills födda av årets skörd e Ekbäckens Savoy så kan jag rekomendera honom. Nästan samma stam som M.Action Man. Har ett sto själv som har Action Man som morfar. På henne linjeavlar jag på Twyfor My Man genom E. Savoy. TMM är nog min favorit hingst på WM sidan.

Om jag inte minns fel står Savoy hos dig och jag har minst 50mil till dina trakter ,lite för långt för mig. Jag gillar också Manny och vad jag vet blir det bra barnponnyer ur dom linjerna. Min lilla donna är ganska temperamentsfull men mkt barnkär.

Men Manny står väl hemma på Ekbäcken i år? Savoy står hos mig i sommar igen, det stämmer. En tripp på 50 mil är väl roligt :) Var står Action Man nu för tiden? Förra säsongen stod han i Norrtäljetrakten vet jag för jag hjälpte till med en betäckning då, eller var det 2 år sedan kanske :confused: minnet är bra men kort. Både Manny och Savoy börjar ju bli till åren nu så det kanske är värt att åka en längre resa innan det blir försent :idea:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka