Sv: Welshponnyer och cobbar
Precis hemkommen efter en helt underbar resa i danmark med stuteribesök på Crescendo, Gribsvald, Fjordglimt och Bjerregård, kan jag säga att jag är fullkomligt nöjd med de 3 sekt D jag har idag, men att jag gärna skulle utökat med några till. På Crescendo var det budgivning på ett underbart 3-årigt sekt D sto e: Synod Rembrandt. Hon skulle lätt gått för över 100.000 men hon var dessvärre för oss inte till salu då Rembrandt kanske inte finns kvar så många år till, han har tyvärr drabbats av Cushings...
På Gribsvald fanns det mest sekt C, det var en jä-la bra typ på dom alla, men det var aningens för många rynkade näsor över rörelserna. Hittade inget där som skulle passa hemma.
På Fjordglimt skulle jag kidnappat ett 2-årigt sekt C sto om det inte var för att herrskapet redan visste om att hon var attraktiv, och mer eller mindre hade larmat hennes hovar utifall stölder
Vi hade förmånen att träffa Pegasus Jewels mamma
en mycket förtjusande gammal lady mycket Photogenic! många vackra kort där. Fjordglimts Martino hade utveklats även han en del sedan sist, såg nu riktigt färdig ut! En läckerbit
De hade även införskaffat en sekt B ifrån england e: Möllegaards Spartacus, men den gick inte heller att köpa för pengar... :smirk:
På Bjerregård lyckades jag hitta en trevlig 1-årscob bland alla hermeliner! Kolsvart med fyra vita strumpor e: F Martino.
Är alldeles slut efter alla intryck! Danmark är ett underbart land och vilken gästfrihet värdarna visade oss!
Vi blev behandlade som kungar. Nu ska jag redigera alla kort och fortsätta dräggla över vackra djur ur alla sektioner