welsh cob hingsten Merlyn Zap, känner någon till honom ?

corvette

Trådstartare
Hej !

Jag har hittat världens finaste underbaraste welsh cob hingst hos en hästhandlare i skåne. Zap ska enligt uppgift vara omhändertagen för vanvård i Danmark. Han är 11år med full stam. Känner någon till honom eller hans föräldrar. Jag vill veta vad Zap användts till tidigare, hur han sett ut när han var i fint skick. Har han några kända avkommer?

Här kommer stamtavlan de första leden

MERLYN ZAP

F. PARC BRIGADIER
M. PARVADEAN DELLA

FF. HEWID CARDI
FM. PARC RACHEL
MF. PARC SIR IVOR
MM. DEWIN DELLA

TACKSAM FÖR SVAR

Sv: welsh cob hingsten Merlyn Zap, känner någon till honom ?

I Danmark har han 4 registrerade avkommor, alla födda 1998. Tre har samma uppfödarnamn, Uglegården, den fjärde Sulkendrupsgård.

Han är inte visad.

Det finns inga tävlingsresultat för avkommorna.

Han är inte tävlad i Danmark.

Halvbrodern Merlyn Welsh Calibra WDH 41 är godkänd.

Det är vad jag kan hitta på HesteData.

Senast ändrad:

Tusen tack för ditt trevliga svar, det är jätte kul att få veta mer om min fina Zap.

Mvh Corvette

Hittade också att hans mamma blivit visad på exteriörbedömning. Hon fick inga poäng, men god kritik;

Beskrivelse:
HOPPE AF SÆRDELES GOD TYPE. GOD DYBDE OGBREDDE. PRIMA HOVED OG HALS. GOD SKULDEROG MANKE. GOD OVERLINIE OG BAGPART. LEMMERNE FØRE. BEVÆGELSEN LIDT SNÆVER, MEN ENERGISK I SKRIDT. INDFODET H.F. ENERGISK OG FRI TRAV MED GODT AFSKUB

145 cm.

En avkomma född 1997 har tävlat dressyr upp till LA

Hej!
Hittade ditt inlägg om Merlyn på internet o tänkte att du kanske ville veta hur de går me han? Hittar bara att du bor i Skåne, men nte var. Så om du bor tillräckligt nära så kanske du inte vill ha min hjälp. Men jag tänkte göra ett försök iaf. Jag bor nämligen cirka 500 m från Zap :) Och om du vill så kan jag kolla upp vad han gör och så eftersom "hästhandlaren" i fråga och hans sambo är vänner till min familj. Jag har ett welshcob sto som jag vill ta föl på nu till våren. O då var vi o kollade på honom. Så avel håller han på med iaf. Hör av dig om du undrar! puss // Ebba, Zaps granne

På den finska stamtavlesidan Sukuposti (länk) har du Merlyn Zap's fulla stamtavla, bild på honom från utställning (sommaren 2006), samt några avkommor listade med full stam.

Ser ut att vara en flott hingst! Hoppas ägarna visar honom för kvalitetsbokföring vid SWFs hingstutställning på Grevagården 14 april, eller åtminstone löser betäckningslicens för honom 2007...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka