Wellpapp pellets

Sv: Wellpapp pellets

Jag har provat en säsong, vi köpte en sådan stor säck alltså i lösvikt. Jag tyckte den blev hård och väldigt svårmockad, pelletsen bröts inte isär på samma sätt som andra pellets vilket gjorde att det nästan hela tiden var en massa pellets i strölagret.

Hästen stod på bädd när vi provade, när bädden lyftes ut så var den mer lik betong och den var inte heller så där fint sviktande.

Fördelen dock är att den är totalt dammfri, så för en hosthäst är det ju helt klart suveränt.

Sv: Wellpapp pellets

Tack för svar! Som jag misstänkte. Fick hem ett prov på pelletsen och det är säkert suveränt med tanke på att jag har luftvägskänslig häst men hårt som tusan kändes dom! Jag håller mig nog till mit pappersströ iallafall :)

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
598
Senast: WildHorse
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
684
Senast: fio
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
681
Senast: matson
·
Anläggning Funderar på vad man kan så i delar av hagar där det idag växer massa ogräs. Funderar även på vilken blandning till olika hagar som...
Svar
0
· Visningar
241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar