vuxen hund kissar inne

tipsy

Trådstartare
vad ska man göra med en vuxen hund som kissar inne? han kissar både hemma och hos andra. det spelar ingen roll om vi har vart ute på en långpromenad. Vi har försökt ända sen han var valp att belöna när han kissar ute och försöka hålla uppsikt på honom inne och ta ut honom när det ser ut som han ska kissa. han är undersökt av vet så det är inget fysiskt fel på honom.

Sv: vuxen hund kissar inne

Om ni kör med det jag alltid iallafall gör med valpar. Ut direkt efter mat lek och sovande. Kan ju vara så att om man väntar tills det man tror hunden behöver ut, då är det oftast försent. Iallafall är det så med valpar. Hunden kanske inte helt enkelt har lärt sig?

ja (eller det är inte min egentligen) men han har alltid kissat inne, han blir helt enkelt aldrig rumsren. bajsat inne har han dock aldrig gjort

Hur ofta, och vid vilka tillfällen för ni ut hunden? Hur mycket dricker den? Kissar den bara då den är ensam? Hur har ni ensamhetstränat/kisstränat? Var brukar hunden kissa? Vid dörren?

Tror han markerar! Kolla med en tränare om vad du ska göra!
Jag hade haft han kopplad på besök då hinner man ryta till om man ser benet lyftas!

Hur ofta, och vid vilka tillfällen för ni ut hunden? Hur mycket dricker den? Kissar den bara då den är ensam? Hur har ni ensamhetstränat/kisstränat? Var brukar hunden kissa? Vid dörren?

han är ute ca 4 ggr per dag. dricker normalt tror jag. han kissar både när någon är hemma och ibland när han är ensam. när han var valp togs han ut när han lekt, ätit osv men oftast kunde han springa fritt inne och ute. belönade mycket när han kissade ute. kissar lite varstans men oftast vardagsrummet

För mig låter det som typiskt markering och det kan ni springa ut med honom tills ni blir gråhåriga för det beror inte på att han är kissnödig.

Jag hade funderat på att kastrera. Det kan hjälpa. Tala med en veterinär så det inte är något annat fel på hunden, vilket jag inte tror.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 291
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 335
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka