VSL/E-vitamin?

Kissing Spine

Trådstartare
Ni som har provat VSL, funkar det för er? Provade och tyckte att det blev lite skillnadmen inte mycket... Finns det ngt annat bra muskeluppbyggande?

Sv: VSL/E-vitamin?

Min ponny äter det och han har börjat bygga muskler nu :)
Han får:
8 kg hösilage
2 dl vetekli
1,5 l betfor
1 l krafft grund
VSL
Chevinal plus
Rapsolja (ca 1 dl)
Foderkrita

Detta funkar han bra på.
Han var väldigt smal när jag köpte honom för ca 5-6 veckor sen. Nu har han börjat gå upp i vikt och bygga muskler.
Jag vet ju iofs inte om det VSL:s förtjänst, men det funkar för mig och det är huvudsaken :D

Det du ska tänka på när hästen ska bygga muskler är att den inte är mager.
Fettet omvandlas till muskler när hästen jobbas på ett lämpligt sätt med varierad träning och vilodagar.

Ja, han är inte mager iallafall :p. Han är väldigt musklad och fin, men vill alltid ha fler ju. kanske ska prova igen...

Fast det tillskottet ska ju inte användas för att bygga muskler utan för att foderstaten är fattig på Vitamin E, Selen och Lysin. Bättre att se till att det finns tillräckligt med energi och protein i foderstaten så att hästen kan ta utav det.

Jag tycker det är bättre än VSL. Kanske högre upptaglighet? :bump:

Equistro super "E" vitamin tror jag du ska testa.

låter som det är det du säker efter.
Tycker det är nästintill ofattbart bra.
Dyrt, men absolut värt pengarna!

min femåring bygger muskler som satan sedan jag började med det, innan jav jag basic e vitamin, där såg jag ingen skillnad!

Har du kollat så det inte blir för mycket E-vitamin osv i din foderstat eftersom du också ger Chevinal?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
532
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 315
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar