Volontära på 4H-gård?

EKMK

Trådstartare
Hej!
Jag rider just nu inte på ridskola eller har medryttarhäst, saknar att vara runt hästar och andra djur, har länge funderat på att ställa upp som volontärskötare på en 4H-gård.
Någon som har gjort det och kan berätta hur det är?
Obs, förstår givetvis att jag inte kommer få rida men skulle tycka det var mysigt att pyssla om hästarna, kanske leda dom på ponnyvarv och ta hand om dom andra djuren.
Förstår också givetvis att man får mocka en hel skit, utfodring etc, sådant som ingår i djurskötsel :)
 
Hej!
Jag rider just nu inte på ridskola eller har medryttarhäst, saknar att vara runt hästar och andra djur, har länge funderat på att ställa upp som volontärskötare på en 4H-gård.
Någon som har gjort det och kan berätta hur det är?
Obs, förstår givetvis att jag inte kommer få rida men skulle tycka det var mysigt att pyssla om hästarna, kanske leda dom på ponnyvarv och ta hand om dom andra djuren.
Förstår också givetvis att man får mocka en hel skit, utfodring etc, sådant som ingår i djurskötsel :)
Jag jobbade en hel del på 4h gårdar som yngre Vi fick betalt i ridlektioner av gårdens tränare. Fantastiskt upplägg att ha det så. Vi ville rida och dom behövde arbetskraft. Win win
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 237
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 107
Senast: Jakobine
·
T
Ridning Hej! HOPPAS verkligen att någon orkar läsa! jag har ett problem, jag har hållit på med hästar och ridning från att jag var väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 527
Senast: Toviie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp