Vojlock åker bak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Baltica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 967
B

Baltica

Vad indikerar detta på? Har provat lite olika sadlar och på ett par så har vojlocken åkt bak extremt mycket så fort hästen kommit i rörelse.:confused:

Sv: Vojlock åker bak

Vojlocken sitter kanske för löst, annars kan du ju prova men en anti-glid pad. en sån har jag den funkar perfekt

Sadeln kanske åker fram det brukar bero på det :smirk:

det problemet har jag också... dock åker den inte bak extremt mycket men iaf... men sålänge sadeln ligger kvar där den ska så borde det inte vara nåt problem...

Tror sadeln är för trång eller rör sig för mycket på hästen. Min tanke är att det indikerar på att sadeln inte passar av någon anledning. Jag menar, lite brukar den ju åka bak, men utan stroppar skulle jag inte ha någon vojlock kvar efter 500 m. Varför blir det i så fall inte så med alla sadlar?
Tack för ni orkar bry er om mitt lilla huvudbry. Tjing

Senast ändrad av en moderator:

Tror sadeln är för trång eller rör sig för mycket på hästen. Min tanke är att det indikerar på att sadeln inte passar av någon anledning. Jag menar, lite brukar den ju åka bak, men utan stroppar skulle jag inte ha någon vojlock kvar efter 500 m. Varför blir det i så fall inte så med alla sadlar?
Tack för ni orkar bry er om mitt lilla huvudbry. Tjing

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
386
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hej! Hämtade min tik från fodervärd för parning. Första dagen var de intresserade och han försökte hoppa upp på henne flera gånger men...
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: dobbis
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka