VM lotteriet -vad händer??

E

emci

Efter fiaskot med dragningen på Vm lotteriet så stod det ju att läsa i Islandshästen att det skulle troligen bli en ny dragning och att mera info skulle finnas att läsa på Sifs hemsida.
Men inte står det nånting på SIfs hemsida :confused: .
Det har varit knäpptyst om detta en tid nu och det är därför som jag undrar vad som egentligen händer i detta ärende.
Är det nån som vet hur det ligger till med lotteriet? Blir det nåt nytt lotteri eller ej och isåfall när?

Sv: VM lotteriet -vad händer??

Då har man antagligen ännu inte klarat ut villkoren för dragningen, därav fördröjningen.

Det där hade jag faktiskt nästa glömt. Kankse för trängt.
Kanske du meljar SIF?

Jag läste på SIF:s hemsida att bollen ligger hos Lotteriinspektionen. De ska avgöra hur det nya lotteriet ska läggas upp - innan de har bestämt sig kan man bara avvakta.

kopur skrev:
Jag läste på SIF:s hemsida att bollen ligger hos Lotteriinspektionen. De ska avgöra hur det nya lotteriet ska läggas upp - innan de har bestämt sig kan man bara avvakta.

Ok då kanske jag slipper köpa ny hästtransport till våren :smirk:
Jag hade nämligen tänkt att vinna den fina Umetransporten :D

*sss* Du kan få låna min Dalavagn när jag vunnit det fina släpet, normalt sett är jag starkt emot att låna ut lådan men då skall det väl gå bra. :angel:

Jag var ju också inne på transporten men, om den är bokad kanske jag kan någon av betäckningarna som var kvar.

Boj skrev:
*sss* Du kan få låna min Dalavagn när jag vunnit det fina släpet, normalt sett är jag starkt emot att låna ut lådan men då skall det väl gå bra. :angel:

:p
Mitt lilla gula sto säger att hon inte vill dela vagn med lillbrorsan :smirk:

Vi skall ha den vräkiga vagnen :D

Senast ändrad av en moderator:

javill skrev:
Jag var ju också inne på transporten men, om den är bokad kanske jag kan någon av betäckningarna som var kvar.

Ja det var väl en bra idé.
Betäckningar har jag lätt att lösa ändå. Svårare är det med vräkiga Umesläpet :p

Sorry, släpet är mitt!!! Men du kan få köpa mitt gamla!

Någon betäckning har jag däremot inte användning av - har valack... Fast, han ser ju faktiskt högdräktig ut just nu när han mumsat fruset gräs i hagen... :o

Nej du har fattat det här fel.
Det är du som skall köpa mitt gamla släp.
Mina hästar står redan och väntar på sitt UMESLÄP :p

Bangsi skrev:
Nej du har fattat det här fel.
Det är du som skall köpa mitt gamla släp.
Mina hästar står redan och väntar på sitt UMESLÄP :p

Visst ska dina hästar få ett UMESLÄP!!! :) Nämligen mitt gamla - när jag nu vinner ett nytt! :cool:

kopur skrev:
Visst ska dina hästar få ett UMESLÄP!!! :) Nämligen mitt gamla - när jag nu vinner ett nytt! :cool:

Morr :mad:
Jag skulle givetvis ha specificerat mig lite bättre.....
.... mina prinsessor vill ha det nya fina vita släpet som jag visade dem på bild från VM. :d

men har man valack(ja me) så ber man ju snällt att få "låna" nåns sto och betäcka me....ohhh *drömmer* tänkt ett litet föl....gratis.....underbart.

Vad jag har förstått så blir det ingen ny dragning. Enligt en person som säger sig vara insatt i frågan så har transporten aldrig köpts ut. Trots att just detta specialdesignade ex nu finns. Ja vad ska man säga om detta? Jag sålde själv 600 lotter och rider numera omkring i en superskön sadel för den förtjänsten. Men hur kul är det att möta alla besvikna lottköpare?

Är du säker på det? Ett sådant uttalande här blir väldigt trist om det sprids som en "sannning" och senare visar sig vara fel.

-Inte till Panni, utan allmänt:
Jag tycker synd om de människor som jobbat med lotteriet och skall försöka reda ut trasslet. Det är knappast för att någon vill luras som det blivit som det blivit. det är alltid människor det handlar om, inga monster, men det har blivit en mycket tråkig hetsjakt sedan VM efter en syndabock som "lurat lottköparna med falska förhoppningar."

det är fördröjning för att reglerna i "lotteriet" är att låtas en sak inte ut går den tillbaka till den/dom som har skänkt den... i detta fall umesläpet, som isåfall ska tillbaka till "umefabriken". men man försöker göra en ny dragning o man får inte glömma att det är INTE SIF´s fel att släpet inte "såldes"!! :bow:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej. Dethär är en sak som jag har tänkt på om jag skulle skriva här för det är ganska känsliga saker och många kanske inte delar om...
Svar
19
· Visningar
2 295
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 052
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur