VM i hoppning

Jag tycker nog att din tes om att Malin klappar igenom en dag på varje mästerskap inte stämmer riktigt i år?
Den här gången tycker jag mest att det handlat om ren orutin hos hästen och det gläder mig för det tror jag Malin får ordning på. :)
Asså så har det ju varit, jag listade ett antal mästerskap här nån gång. Men håller med om att det inte skett denna gång.

Nerver hos Sprunger eller vad tusan hände?!

Det känns så?? Lite skräp i ögat på första hindret och hästen gillade inte att slå sig. Så tråkigt för henne, men bra för sverige...

Fantastiskt ridet av både Malin och Henke, hoppas de andra klarar av att rida minst lika bra nu :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag tycker att Malin kraftigt har förbättrat sin sits efter hinder. Hon föll fram så kraftigt i landningen förut men tycker detta ser mycket bättre ut. Kanske har det att göra med att Indiana är såpass känslig för vikt och balans, som hon förklarade nyss i intervjun? 🤔

Jag tycker att Malin kraftigt har förbättrat sin sits efter hinder. Hon föll fram så kraftigt i landningen förut men tycker detta ser mycket bättre ut. Kanske har det att göra med att Indiana är såpass känslig för vikt och balans, som hon förklarade nyss i intervjun? 🤔
Hon har ju haft en hel del problem med sin rygg tidigare, hon kanske har fått ordning på den?

Fick igång sändningen igen!! Så hoppas jag slipper problemet mer ikväll. Nu såg jag resultatskylten spännande fortsättning men nervös.

Sedan tycker jag det är lite missvisande när Lotta pratar om fullblodsprocent. Som hon sa om DSP Alice att den hade "mycket fullblod" men att Billy Buckingham var "för tung". Det stämmer ju att de är olika typ men BB har faktiskt högre fullblodsprocent än Alice.

Det som spelar roll är ju hur hästen är i typen och temperamentet och inte vilken teoretisk procent den har på pappret.

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 997
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV