VM i hoppning

har tittat igenom rubrikerna både på ridsport och hippson, men hottar inte tiderna för imorgon. Någon som har koll?

Apropå omodern, så saknar jag ”final four” :angel:

har tittat igenom rubrikerna både på ridsport och hippson, men hottar inte tiderna för imorgon. Någon som har koll?

Apropå omodern, så saknar jag ”final four” :angel:
Tips: ligger länkar i trådstarten, både till tv-tider och startlisor, liveresultat etc :p

http://andy-austin.com/ (han har tidigare representerat GB)

https://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Brooks-Ward

Båda är fullblodsproffs och har enorm erfarenhet vilket verkligen märks. De verkar känna till i princip varje ryttare och häst personligen och ger jättebra insikter om ridning och hästar och härstamning. Deras kritik är alltid rationell och de kan avgöra när det är ryttaren som gör fel eller hästen blir stark och inte ridbar.

Hahaha, Andy gillar kvinnliga ryttare som rider framåt mer än vad han kallar 'big german lads who sit back in the saddle.' :D

Ursäkta, men vilken häst är det som föredrar att gå bara en timme i hagen?! 🤔
Jag har faktiskt haft med hästar att göra som börjat gnägga och velat plockas in efter nån timme.
Säkert en vana sen andra stall de stått i, men vissa hästar verkar vara nöjda med nån timme om dagen - även om jag såklart vill ha ute hästarna hela dagen.

Gud vad många hänger och sliter, ser förjävligt ut med alla dessa gapande munnar och huvuden som rycks fram och tillbaka för att få mer tygel.. 😩

Gud vad många hänger och sliter, ser förjävligt ut med alla dessa gapande munnar och huvuden som rycks fram och tillbaka för att få mer tygel.. 😩

Hon från Sydafrika som red nyss tyckte jag såg väldigt orytmiskt och oföljsamt ut, för nivån alltså.
Men ja, håller med, det är många som rider lite otrevligt.

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 997
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama