vitt träns + brun utrustning??!!

manpila

Trådstartare
Jag har målat Pilas träns vitt och det blev ju verkligen ur snyggt :laugh:! Har även målat ett par svarta tyglar, målade bara "strecken" på tyglarna vita:). Men nu till problemet: jag har ju brun sadel och förbygel till Pila, hur kommer det då se ut med ett vitt träns oh svart-vita tyglar:crazy:?! Men har ju vit svarta benskydd:p.

Jag är ju en outfit narkoman och vill att det ska gå ihop med de vita tränset :)
Så hur ska jag göra ?!
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Hmm vet inte alls hur du ska få ihop det så det blir snyggt..

Jag hade föredragit att all utrustning vore brun.
Vitt, brunt och svart kommer nog se rörigt och plottrigt ut tillsammans.
Om du måste blanda färger skulle jag satsa på vitt och brunt, jag tycker vitt och svart ger förstora kontraster som inte jag personligen inte tycker är så fint.

Jag skulle nog köpa ett par bruna tyglar och måla främre delen av dem vit och övriga delen där man håller i skulle jag låta förbli helt brun.
Då gifter sig det vita och det bruna.
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

har ett par bruna tyglar som jag faktisk inte använder:idea: Taack :D!:bow:[QUOTE=pulkaskurk;15423247]Hmm vet inte alls hur du ska få ihop det så det blir snyggt..

Jag hade föredragit att all utrustning vore brun.
Vitt, brunt och svart kommer nog se rörigt och plottrigt ut tillsammans.
Om du måste blanda färger skulle jag satsa på vitt och brunt, jag tycker vitt och svart ger förstora kontraster som inte jag personligen inte tycker är så fint.

Jag skulle nog köpa ett par bruna tyglar och måla främre delen av dem vit och övriga delen där man håller i skulle jag låta förbli helt brun.
Då gifter sig det vita och det bruna.[/QUOTE]
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Jag vill se bild på tränset o veta hur du färgat! :) *vill också ha* har ett ljusgrått träns jag velat färga. ska ju finnas läderfärg men inte hittat.

Min första tanke var om du måste ha förbygeln? (har du den för funktionens skull så ska du förståss ha den men för snygghetens skull kanske snyggast utan) fats när jag tänker efter har du bara förbygel kvittar det nog, har du martingal också så "diffar" det nog i ögonen på "perfektionisterna".

låter bättre med bruna tyglar (om man ska vara matchningsfreak). liksom bruna eller vita benkydd o schabrak så tycker jag dte funkar med brun sadel o vitt träns.

jag har haft grått (både ljusgrått o mörkgrått) träns till svart sadel. men har då haft det i samband med grått schabrak/lindor/chaps

annars: le o ha kul så är det ingen som ser :cool:
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Visst kan jag lägga upp bild :D, gör det imon då tyglarna har torkat, så får du se både träns oh tyglarna ;). Använde mig av vanlig målarfärg som vi målat stolar och bord oh sånt med:p

Har martingal i förbygeln så den behövs, då min "21 åriga" heta dam kör upp huvet när jag vill sakta in henne i skritt/trav/galopp ,då hon vill gå/springa fortare då det är sååå kul tycker hon ^^.

Tror nog det blir snyggt med bruna tyglar med vitt i :D då min bruna sadel har vita mönster i sig ^^
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Du kan nog få lite tips om du googlar fram bilder på distansryttare ;) massa färger som blandas på olika sätt och i regel ser det bra ut. Väljer du ridbrallor, schabrak, lindor, benskydd eller vad du nu använder i den "utstickande" färgen, dvs vitt i det här fallet, tror jag nog att du kan få till det.
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Men alltså kommer inte färgen flagna av eller skavas av och det kommer se hemskt ut efter bara någon användning? Varför inte använda läderfärg? Inte för att jag tror det håller jättebra heller i längden, men bör hålla längre än målarfärg?
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Det finns läderfärg på sprayburk och som vanlig färg. Roligt och rätt billigt! Blir ursnyggt. Kolla på nätet så hittar du både fysiska adresser och webshopar där man kan köpa.

Vanlig målarfärg kommer antagligen flaga, klibba eller bli väldigt hårt och spricka.
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Nej tror inte det kommer flagna då det är ute färg. Har redan använt det 2 ggr
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Känns ju inte som att det kommer bli hållbart i längden. Hur går det om du plockar isär tränset? Hur tänker du med lädervård? :p
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

:O lädret kommer ju inte kunna andas med målar färg på sig! nej fy fy, läderfärg till läder, ute färg till sånt som inte är läder :p.

finns läderfärg att beställa som inte kostar allt för mycket, hållbart och kommer inte skada lädret.
 
Sv: vitt träns + brun utrustning??!!

Njaa det kommer ju inte oh hålla i längden, men detta var bara en kul grej som jag gjorde då min kompis gjort lika dant :p ^^ sen då är tränset redan "förstört" då det är gammalt oh så;) har målat ett par benskydd i samma färg och dem har Pila gått i lera vatten gräs och fortfarande så har inte färgen lossnat. Hat använt dem ganska myk :p
 

Liknande trådar

Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 006
Senast: Wilfa
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 359
Senast: Amanda_F
·
Träning Hej! Vill börja med att tacka er som tar er tid att läsa detta och kanske svarar :) Det skulle verkligen hjälpa OTROLIGT mycket! Jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 164
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 440
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp