Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tror vissa menar att det ska motverka att hästen blir sjuk/förkyld. Men jag vet inte om jag tror på det, andra saker är nog av större betydelse! Min häst har aldrig ätit vitlök men inte varit sjuk för det.
Ska vara bra för luftvägarna, bra till hästar som lätt blir lite hostiga. Om det funkar? Vet faktiskt inte men gör väl iaf ingen större skada och kostar ju inte många kronor..
Finns en undersökning som tyder på att vitlökens aktiva substans, den som ska motverka förkylning och hjälpa mot hosta och så, försvinner i den pulvriserade formen. Alltså kan man ge hur mycket man vill, men till ingen större nytta. Vilket är rätt bra eftersom samma undersökning tyder på att hästar som äter vitlök med den aktiva substansen bevarad (t ex färskpressad) drabbas av anemi, brist på röda blodkroppar. Kan påvisas vid blodprov om man misstänker att ens egen häst kan ha drabbats. Källa
Ekonomi & Juridik Så tråkigt med olyckan. Tyvärr skulle jag säga att det blir svårt att reklamera köpet pga denna händelsen.
Jag förstår att du är livrädd...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.